Loading...
0.25+ 4 سال پیش

بزرگترین مشکل جامعه علمی کشور


این نظرسنجی شامل 1 سوال می باشد.
797 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند.
1 - به نظر شما بزرگترین مشکل جامعه دانشگاهی چیست؟


برای ارسال پاسخ شوید.

اینجا محدودیت در نگارش هست. در دانشنامه سؤال خود را درج نمایید.


4

سلام - عدم حضور و إیفای نقش مؤثر أساتید برجسته، در پرورش و نگرش عقلایی بین آحاد مردم. - عدم ورود مؤثر جامعه‌ی علمی دانشگاهی در مشکلات کشور (مثلا إقتصاد و صنعت و مسآئل فرهنگی و إجتماعی)، ألبته به شرطی که "مدیران سفارشی" جایی برای آنان باز کنند. (إدامه در کامنت بعدی)


6

- پویا نبودن دانشگاه‌ها و اینکه در برابر جامعه‌ی جهانی إبتکار عمل ندارند. به قول استاد گلشنی (استاد إخراجی دانشگاه شریف)؛ دانشگاه‌های ایران کارخانه‌ی تولید مقالات برای ژورنالهای خارجی شده است که به هیچوجه ملاک ارزشیابی علمی نمی‌باشد. (إدامه در کامنت بعدی)


6

- متمرکز نبودن و یکنواخت نبودن و هماهنگ نبودن برنامه‌های علمی دانشگاه‌ها. به اینکه مثلا یک اتاق فکر عالی جهت تدوین برنامه و افق علمی کشور وجود ندارد. - تزریق یأس و ناامیدی در بین دانشجویان جهت مهاجرت. (إدامه در کامنت بعدی)


5

- عدم إیجاد رابطه‌ی معنوی و پدرانه بین استاد و شاگرد (که این مهم با فرهنگ ایرانی إسلامی کشورمان بسیار سازگار و مفید فایده است). (إدامه در کامنت بعدی)


5

- عدم إعتنای متقابل به علوم إنسانی (به میزانی که برای علوم دیگر می‌شود) و ناگفته پیداست که علوم إنسانی نقشی بی‌بدیل در فرهنگ و تمدن سازی دارد. بنابر فرمایش مقام رهبری؛ فرهنگ همانند هوایی است که إنسان در آن تنفس می‌کند.


4

ممنون آقای نوروزی از وقتی که گذاشتید من نمیونستم محدودیت نوشتن داره این بخش


2

اینکه دانشجو مقاله بنویسد و مجبور باشد اسم استاد راهنما و مشاور خود را هم در آن قید کند، و از همه بدتر اینکه استاد راهنما را به عنوان نویسنده مسوول معرفی کند.


5

عدم تطابق دروس و علوم با نیازهای کشور


4

بی اهمیتی به علوم انسانی مانند اقتصاد و مدیریت و جامعه شناسی و...


4

گرفتن دانشجو بیش از حد! شخصا معتقدم در تمام دانشگاه ها بجز دانشگاهای دولتی (البته نه همه آنها) باید بسته شود. این همه دانشجو میخواهیم چکار؟


1

علم و سوادآموزی مطلوب ذاتی است... هرچه بیشتر بهتر... فرهنگ غنی، شعور و آگاهی بیشتر را مسلما همراه دارد... مهارت در زندگی را همراه دارد... حتا اگر به إشتغال منتهی نگردد... دانشجو و متعلّم (به معنای واقعی کلمه) با نگاه به خود، از وجود خود و آنچه که اندوخته است لذت می‌برد.


3

عدم کنترل تعداد دانشگاه و عدم وجود و یا اجرای واحدهای عملی در رشته های مختلف


1

مشکل اصلی تربیت تحصیل کرده های بی سواد!


2

عدم شایسته سالاری و استفاده ی ناکافی از نیروهای جوان و متخصص و همچنین کمیت گرایی پژوهشی بدون توجه به اهمیت تخصص و تجربه


3

١-عدم ارتباط دانشگاهيان با صنعت و كار


1

با سلام صرفا اگر بخواهیم فقط به دانشگاه نظر داشته باشیم قطعا عدم ارتباط و پیوستگی دانشگاه و صنعت بزرگترین مشکل خواهد بود.


2

به نظر بنده به روز نبودن سرفصل دروسي كه در دانشگاه گذرانده ميشوند يكي از مشكلات اصلي جامعه دانشگاهي مي باشد. بسياري از دروسي كه در دانشگاه گذرانده مي شود پاسخگوي نيازهاي جامعه امروز نيستند و اين خود به نوعي منجر به بيشتر شدن فاصله بين دانشگاه و صنعت مي گردد.


2

عدم هماهنگی با نیاز کشور


1

عدم همسو بودن مطالعات و... با نیاز های اساسی کشور


2

سرفصل های درسی غیر کاربردی ، عدم امکان استفاده تمام وقت و ۲۴ سالته از امکانات آموزشی دانشگاه مثل آزمایشگاه و کتابخانه و...


2

نبود پیوند بین صنعت و دانشگاه که نتیجه تی جز بیکاری فارغ التحصیلان رو نداره


1

شامل دو دسته است دانشگاه هایی که از جانب جامعه علمی و دانشجویان مهم تلقی میشوند و دانشگاه هایی به علت پولی بودن یا دور افتادگی مکان یا سطح علمی پایین و...


0

دانشگاه هایی مهم تلقی نمیشوند در مقاطع ارشد متاسفانه به جای اتخاذ روش های تحقیق محور و case study و... از روش های ناکارآمدی چون تحمیل کتب متعدد و حجم مطالعاتی تئوریکال فاقد researching، برای ارتقاء سطح علمی دانشجویان و در نهایت دانشگاه استفاده میکنند که اثربخشی برای دانشجویان آن حوزه نخواهد داشت.


1

با سلام، به نظر بنده یکی از مشکلات بزرگ جامعه آکادمیک، کمیت محور بودن است و نه کیفیت محور. افراد به دنبال تعداد مقالات بیشتر و یا تعداد کتب بیشتر برای رزومه و ارتقای علمی خودشان هستند و به کیفیت اهمیت کمتری داده میشود.


3

1- متاسفانه اکثر دانشجویان هدف از تحصیل در رشته تحصیلی را نمی دانند . مخصوصا دانشجویان با سن پایین .


2

تعریف صحیحی برای مقاطع


1

تعریف صحیحی برای مقاطع تحصیلی وجود ندارد. مثلاً هدف از تحصیل در مقطع کارشناسی، تحصیل آکادمیک فنون برای ورود به بازار کار است که نیازمند ارتباط علمی بین دانشجویان است. در مقاطع تکمیلی، هدف تحصیل علوم برای ارتقا ی علمی در محیط های علمی و دانشگاهی است که نیازمند ارتباط بین دانشجو و استاد است.


1

عدم ارتباط صنعت و دانشگاه


2

عدم ارتباط با صنعت و کاربردی بودن دروس دانشگاهی و عدم بروز بودن و کار با همان سیستم قدیمی


2

1-هدفمند نبودن دانشجو 2-عدم استفاده از متخصص در اداره ها، مراکز، شرکت ها و سازمان ها یعنی استفاده نیروی غیر متخصص بجای فرد متخصص


1

۱. تدریس تنها به صورت اکادمیک و تئوری و تفاوت فراوان بین اموزش و اجرا


3

هدف من دوتاس ، یکیش با سوادی یکیشم که مهمترینشه استخدام و پیدا کردن کاره مناسب تو رشته تحصیلیم الکترونیک، که البته هنوز کار مناسبی پیدا نکردم و فکرم نمیکنم پیدا بشه


1

دانشجوها بدون هدف و شناخت رشته رو انتخاب میکنن و فقط برای اینکه بیان دانشگاه و بدون فکر عمیق راجع به آینده و علاقه و مهمتر از همه استعدادی که دارن اینکارو میکنن.


2

درسهارو طوطیوار فقط برای پاس کردن میگذرونن و پروژه هارو برای نمره بهتر یا تنبلی خودشون انجام نمیدن. که اینا هم از نداشتن هدف و دید به آینده کاری سرچشمه میگیره.


2

توی دانشگاه هم کلی درس پایه و گسسته که با کاری که واقعا تو آینده خواهی کرد میخونی و واسش وقت و انرژی و هزینه میذاری که اگر اینا متناسب با چیزی که جامعه واقعا نیاز داره بخش بندی بشه و مباحث واقعا کاربردی و پروژه های واقعی کار بشه که بچه ها تو یه چیز مهارت پیدا کنن خیلی بهتره.


2

درضمن پروژه های کار شده براشون رزومه میشه و علم روز و نرم افزارهایی که تو اون حیطه تقاضا داره رو تسلط پیدا میکنن و به عنوان متخصص حرفه ای تو اون رشته با کلی تجربه وارد بازار کار میشن.


2

اولا که "ترجیح" درسته و "ترجیه" کاملا غلطه!


1

اولا که "ترجیح" درسته و "ترجیه" کاملا غلطه


3

اولا که "ترجیح" درسته و "ترجیه" کاملا غلطه


1

مهمترین چیزی که لازم هست دانشجویان مطابق با هر سطحی که هستندبه صورت کاروزی در محیط کارشان فعالیت نمایند،هیچ ارگانی با بکارگیری این افراد مخالفت نکند .


3

عدم توجه به صنعت و در مقابل عدم توجه صنعت به دانشگاه


2

عدم انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی با توجه به استعداد، توانایی و علایق دانشجویان


0

سوال رو می تونستید در بخش دانشنامه مطرح کنید تا این که به صورت نظر سنجی بیان بشه.


0

عدم ارتباط صحیح صنعت با دانشگاه.


0

بسیاری از پروژه های دانشگاهی بدون توجه به صنعت تعریف می شوند و یکی از دلایل اون هم اینه که ارزیابی دانشجو و استاد با توجه به مقالات صورت می گیرد و مقالات رو باید با توجه به بیشینه تحقیق انجام گرفته در حوزه مورد نظر انجام داد و گاها بیشینه یک موضوع پژوهشی خیلی جلوتر از صنعت ماست.


0

بنابراین بایدمحوریت مقاله رو ارزیابی دانشجو و همچنین ارزیابی و ارتقای اساتید تغییر کنه و این نیازمند تغییر سیستم اموزش عالی از وزارت علوم هست.


0

تمرکز غیرواقع بینانه روی مباحث نظری


0

۱.نبود هدف از تحصیلات.مثلادانشجویان به این امید وارد دانشگاه ها می گردند که شغل مناسبی نسبت به رشته ی خود داشته باشند.ولی این امر محقق نمی گردد.چاره نیز در این است که ابتدا افراد با سنوات بالا باز نشسته شوند تا نیروی جدید وارد بازار کار گردد و دوم این که


0

دوم این که مراکز پژوهشی و صنعتی ملزم گردند سالانه به تعدادی فارغ التحصیل آموزش دهند و بخشی از آنها را استخدام کنند. 2. ایراد دوم نحوه ی گزینش دانشجو در رشته های مختلف است.متقاضی هنگام ثبت نام باید رشته خود را انتخاب کند نه وقتی که رتبه اش را دریافت می کند.اینجوری کسی دنبال علاقه نمیره.در ثانی


0

در ثانی کنکور اشتباه است.با کنکور محفوظات دانش اموزان سنجیده میشه.روش معدل دبیرستان نیز بهتر است ولی به شرطی که تمام آزمون های دبیرستان متمرکز شود نه فقط امتحتن نهایی یک سال. ۳.موارد دیگری نیز هست ولی از حوصله ی این مکان خارج است.این دو مورد جز اصلی ها بود.


0

نبود اعتماد به نفس در بین دانشگاهیان


0

با سلام. وقتی میگین بزرگترین، یعنی یک عامل رو باید برشمرد! به نظر من بزرگترین معضل، سردرگمی دانشجویان و فکر و خیال برای آینده شغلی است! معضل زیاد است، فرمایشات آقای نوروزی همه درست هستند، اما به نظرم، معضلات مرتبط با شغل و پول و آینده، از همه مهمتره.


0

عدم اشتراک مطالب علمی


0

با سلام عدم ارتباط موثر دانشگاه با صنعت یک اصل مهم و همچنین دسترسی نداشتن دانشجویان مقاطع کارشناسی به تجربیات کافی اساتید فعال در حوزه صنعت رمز شکوفایی میتواند در ارتباط صحیح و بکارگیری علوم بدست آمده از دانشگاه در صنعت باشد ، که نیست...


0

اساسا جامعه دانشگاهی از هر نظر مشکل دارد و نکات مثبت کمی دارد.


0

مدرک گرایی و خدا را در نظر نگرفتن


0

سلام به نظرم بزرگترین مشکل اینه که دروس ارائه میشه در دانشگاه که هیچ کاربردی البته بعضی هاش در بازار کار نداره


0

زیر ساخت ضعیف اینترنت


0

با سلام بیشتر تیوری بودن تا عملی بودن


0

نمره محور بودن


0

هماهنگ نبودن نیاز های صنعت با دروس تدریس شده در دانشگاه


0

اساتیدی که در جایگاه خود نیستند ، دانشجویانی که نه علاقه نه اهمیتی به رشته خود میدهند ، آینده مبهم کاری و شغلی و اجتماعی


0

گیر کردن در دوراهی علم و ثروت


0

یکی غز بزرگترین مشکلات بنظر بنده سطح دروس و تعداد دروس از نظر کمی در همه مقاطع تحصیلی هست به طوری که علاقه به تربیت یک نیروی نه همه فن حریف بلکه آچار فرانسه مانند دارند که بتواند در تمامی زمینه ها نظر بدهد و اصلا کیفیت حائز اهمیت نیست به همین علت واقعا فاجعه‌ است.


0

بزرگ ترین مشکل کمبود افراد علمی و سمت داشتن افراد بی سواد است


0

یکی از بزرگترین مشکلات دانشگاهی عرضه بدون توجه به نیاز آینده وبرنامه ریزی است.


0

انتظار از دیگران که رفتار بهتری داشته باشند بدون توجه به اینکه اگر من مسئول تمام رفتار و تبعات رفتار و افکار خوم باشم دیگر کسی را نه مقصر میدانم و نه انتظار خواهم داشت کسی راه و کار را برای من بهتر کند.


0

بزرگترین مشکل آن است که دانشی که در دانشگاه ها استخراج میشود (هر چه قدر که به لبه علم نزدیک باشد) در صنعت، تصمیمات و طرز فکر در موقعیت های شغلی اثری ندارد.


0