بیش ترین عامل آلودگی هوا ی تهران چیست

سلام،

بازهم مشکل آلودگی هوا پایه ثابت فصل شده...

عاقبت مدارس هم که همیشه تعطیلی بوده و دانش آموزان هم  خانه نشینی،

بیش ترین عامل آلودگی هوا ی تهران از کدام قسمت است؟

۱.پالایشگاه ها و کارخانجات صنعتی اطراف.

۲.خودرو های دیزلی.

راه حل خود را بابت هر مورد بفرمایید.

آلودگی محیط زیست هوای آلوده دود

سلام:

هر دو مورد، خودروهای دیزلی در داخل شهر و پالایشگاهها و کارخانجات صنعتی در بیرون از شهر، پس هر دو مورد باید مورد توجه کارشناسان امور قرار بگیرد.


0

این مشکل در ۲-۳ سال به وجود نیمده است که با راه حل‌سریع بتوان آن را حل کرد،با سیاست گذاری مناسب  در بلندمدت قابل حل‌می باشد:

۱-کاهش‌ قیمت تمام شده خودرو های الکتریکی و ایجاد مقررات سختگیرانه در معاینات فنی

۲-تراکم زدایی جمعیت و کارخانه های درون شهری با ایجاد اشتغال و بازارها در‌ حومه شهر

۳-بازسازی بافت فرسوده به منظور تسهیل در تردد و کاهش ترافیک

۴-اجرای طرح های‌ترافیکی ۲۴ ساعته

۵-افزایش‌ خطوط اتوبوسرانی و مترو


0

بعلت شرایط تراکم جوی هوا درفصول سرد بخصوص در زمستان و دو مورد اشاره شده تآثیر گذار بوده وعوامل جوی نیز موثر می باشد


0

همه موارد 
و نبود مدیریت و فرهنگ سازی درست و نبود برنامه و طرح مشخص باعث تشدید آلودگی هوا شده


0

سلام:

  • بنظر من علاوه بر مطالب فوق، نبودن مدیریت صحیح باعث عدم کنترل آلودگی هوا شده است .


0

سلام

خودروهای دیزلی و موتور سیکلت ها


0

با عرض سلام و احترام

 

1- کنترل گاز های آلاینده مربوط به کارخانجات، تاسیسات تولید برق و خودرو ها

فعالیت کارخانجات و صنایع و نیز تردد خودرو ها بیشترین سهم در تولید آلودگی هوا را به خود اختصاص می دهند و همیشه در حال آزاد سازی آلایندگی های گازی شکل در اتمسفر کره زمین هستند. از جمله راهکار های ارائه شده به منظور کاهش آلاینده های گازی کارخانجات و صنایع می توان به استفاده از ته نشین کننده های الکترو استاتیکی دود اشاره کرد؛ این فناوری می تواند ذرات سنگین دود تولیدی کارخانجات را قبل از ورود به دودکش ها جدا سازی کند و بدین ترتیب می توان تا حدی دود خروجی این تاسیسات را مورد تصفیه قرار داد.

روش FGD نیز یکی دیگر از فناوری های ارائه شده به منظور کاهش آلایندگی های تولید شده از صنایع و کارخانجات است که با به کار گیری آن می توانیم اکسید سولفور را از دود تولیدی این تاسیسات جدا کنیم؛ دی اکسید کربن نیز یکی از مخرب ترین آلاینده های صنعتی است که امروز و به لطف پیشرفت فناوری می توانیم تا حد زیادی از تولید آن توسط صنایع جلوگیری کنیم.

استفاده از کاتالیزور ها در تولید خودرو از جمله بزرگ ترین پیشرفت های مشاهده شده در مسیر کاهش آلایندگی خودرو هاست؛ فرآوری بیشتر سوخت های فسیلی و نیز طراحی خودرو هایی با مصرف سوخت کمتر از جمله دیگر سیاست هایی است که می تواند ما را در کاهش آلایندگی های مربوط به تردد و حمل و نقل جاده ای یاری کند.

2- قانون و سیاست گذاری های جهانی و منطقه ای

یکی دیگر از راهکار های مورد استفاده در کاهش آلودگی هوا مربوط به قانون گذاری های انجام شده توسط مراجع منطقه ای و البته جهانی است؛ شهر ها و کشور هایی که زمانی از آلودگی شدید هوا رنج می بردند توانسته اند تا با اتخاذ این روش ها به وضعیت عادی در بحث آلودگی هوا برسند.

3- استفاده از انرژی های تجدید پذیر

استفاده از سوخت های فسیلی و ذغال سنگ به منظور تولید برق، اصلی ترین دلیل بحران آلایندگی های گازی موجود در هوا است و جایگزینی این سوخت ها با نمونه هایی تجدید پذیر مانند انرژی بادی، انرژی زمین گرمایی، انرژی خورشیدی و انرژی آبی می تواند بیشترین تاثیر را در بحث کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

گاز طبیعی، پیل های سوختی و باتری ها از جمله دیگر جایگزین های پیشنهاد شده برای سوخت های فسیلی و ذغال سنگ به منظور حرکت در مسیر رواج استفاده از انرژی های تجدید پذیر هستند؛ البته باید در این روند دقت زیادی داشت چون برخی از این منابع انرژی جایگزین یاد شده می توانند به نحوی متفاوت در آلودگی محیط زیست نقش داشته باشند.

4- روش های بازدارنده فردی

روش های فردی زیادی در بحث کنترل آلایندگی نقش دارند که تک به تک افراد می توانند در آن نقش داشته باشند؛ بحث آموزش و رواج آگاهی در بین افراد جامعه یکی از این روش هاست.

با استفاده از بحث آموزش می توانیم مردم را از وجود مخاطرات محیط زیستی و نیز تهدید سلامتی ایجاد شده توسط آلودگی هوا آگاه کنیم؛ افرادی که از این خطرات آگاه شوند می توانند خانواده، دوستان و همکاران خود را از این مشکلات آگاه کرده و آنها را در صرفه جویی در استفاده از سوخت های فسیلی تشویق کنند.

برای جا به جایی های شهری و در مورد مسافت های کوتاه می توانیم از اتوبوس و مترو استفاده کنیم و اگر مسافت خیلی کوتاه باشد استفاده از دوچرخه و یا پیاده روی تا مقصد می تواند از حجم تردد وسایل حمل و نقل عمومی و در نتیجه حجم سوخت فسیلی مصرفی بکاهد.

 


0

بخش دوم »»»»

افزایش کیفیت سوخت وسائط نقلیه بنزین سوز و کیفیت ساخت این وسایل و همچنین الزام نصب فیلتر هوا برای این وسایل نقلیه راه حل های است که باید مورد توجه قرار گیرد.


0

دقت در مصرف نیز می تواند نقش مهمی را در راهکار های فردی کنترل آلودگی هوا بازی کند و باید بدانیم که مواردی چون آشپزی، گرمایش و روشنایی سهم زیادی از مصرف سوخت های فسیلی دارند؛ علاوه بر این همه افراد جامعه باید به این مسئله دقت داشته باشند که استفاده دوباره و نیز خودداری از دور ریختن وسایلی مانند کیسه های پلاستیکی، کاغذ و یا بطری های شیشه ای نیز سهم زیادی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت، چرا که برای تولید آنها سوخت های فسیلی زیادی مصرف شده اند.


0

1-بنزین غیر استاندارد

2-خودروی غیر استاندارد

3-تراکم جمعیت

4-عدم وجود راهکار های جایگزین برای حمل و نقل فعلی عمومی


0

عدم تناسب بین جمعیت و تولید خودرو و زیرساختهای شهری... اگر سالانه فقط ۵۰۰ هزار خودرو در کشور تولید شود و طول هر خودرو سه متر محاسبه گردد، نیاز به حدأقل هزار کیلومتر راه و جاده‌ی جدید هست!!!!! ترافیک شهری مزید علت آلودگی هست... 


0

سلام بیشترین تاثیر رو کیفیت افتضاح بنزین و تولید خودروهای بی کیفیت توسط ایرانخودر و سایپا


0

سلام سوال تکراری است. ولی چون آلودگی اهمیت دارد به نظرم خودروها بخصوص خودروی دیزلی نقش بیشتری دارند. اراده قانونگذار و بهینه سازی سوخت ها و اجرای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بخصوص ماشین های سنگین موثر خواهد بود.متاسفانه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها،  مسکن کوتاه مدت است .  


0

بنزین نامناسب

تخریب منابع طبیعی و دستکاری فراوان در طبیعت

تمرکز در شهر ها

موتورسیکلت ها


0

هیچکدام، ساخت حصارهای بتنی با ساختن برجهای مسکونی دور و اطراف شهر تهران


0

سلام. همه مسایلی که فرمودید بعلاوه موارد ویگر مانند ریزگردها، جنگل زدایی، کاهش نزولات اسمانی، سوخت بی کیفیت از دلایل الودگی کنونی الودگی های شهر های صنعتی است.

راهکارهای زیادی وجود دارد که هیچ یک به صورت لحظه ای نتیجه بهش نیست و زمان نیاز دارد تا جواب دهد. از جمله افزایش کیفیت سوخت، استفاده از فیلترهای با کیفیت بالا، سیستم های تصفیه هوای پیشرفته تر، برداشتن تمرکز جمعیتی از کلان شهرها ( که این مورد عملا غیر ممکن شده است)، افزایش سرانه فضای سبز شهرها و ...


0

 

 

 

با عرض سلام

خودرو های فرسوده کامیون ها و.... 

کارخانه جات 

و....

خوب باید کنترل کرد شرایط رو کسی که مسئولیت بر عده میگیره یعنی فهم این کار رو داره اما الان... 

برای مثال ماشین های فرسوده رو اسقاط کنند و با سود کمتری و شرایط بهتری ماشین های خوب و با کیفیت بالایی رو تحویل بدن نه خودرو های بی مصرفی که خود باعث آلودگی هواست 

برای کامیون ها هم بیان از کامیون های جدید استفاده کنند 

کیفیت سوخت ماشین ها رو افزایش بدهند 

و.....


0

هر دو مورد مهم ترین منابع آلودگی هوا هستند. برای کاهش آلودگی باید خودروهای فرسوده را از رده خارج کرد و همچنین سوخت حمل و نقل عمومی را از بنزین و گازوئیل به گاز تغییر داد. در رابطه با کارخانجات و صنایع تغییر سوخت و کنترل آلاینده ها در کلیه مراحل تولید با استفاده از دستگاه های کنترل کننده می تواند در راستای کاهش آلودگی موثر باشد.


0

فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهری و عدم مهندسی بودن مسیرهای حمل‌ونقلی


0

با عرض سلام

يكي از دلايل  شرايط آلودگي هواي تهران ، عدم رعايت نكات شاخص طراحي شهري و رشد شد تهران ميباشد


0

سلام، اصرار بر تولید خودروهای بی کیفیت


0

١-نبود فرهنگ مناسب در استفاده از ماشين شخصي

٢-توليد ماشين هاي بي كيفيت ايراني

٣-از رده خارج نكردن اتومبيل هاي حمل و نقل عمومي

٤-كمبود حمل و نقل عمومي(اتوبوس و مترو)

 


0

تجمع خودروها در ترافیک های سنگین


0

با سلام 

فعالیت بیش از حد کارخانجات صنعتی در درون کلانشهر هایی مانند تهران (مثل فعالیت کارخانه ایران خودرو و ....)

راهکار پیشنهادی:

باید جلوی فعالیت این کارخانجات در کلانشهر ها گرفته شود نه تعطیلی مدارس.


0

ذرات معلق Pm2.5 و گوگرد


0

سلام

بنظرمن کیفیت بنزین و تعویض نکردن مبدل کاتالیستی از علل موثر آن می باشد.

 


0

فروش شهر توسط افراد بی خرد....

 


0

دود اتومبیل ها


0
برای ارسال پاسخ شوید.