انگیزه های پژوهشی دانشجویان
چرا دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به امر پژوهش و انجام پایان نامه توسط خود بی میل شده اند(با توجه به تعداد مقالات رسیده به مجلات و کنفرانسهای داخلی)
پایان نامه

با سلام؛
می توان این موضوع را ناشی از ارتباط ضعیف صنعت و بخش های مختلف کشور با دانشگاه دانست. در واقع، می بایست ساز و کاری تعیین سود که تزها و رساله های تحصیلات تکمیلی به منظور حل یک مشکل عینی انجام شوند. در این صورت، می توان انتظار داشت که حتی شاهد انجام تیمی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و درآمدزایی آنها باشیم.
1

سلام علیکم:
جو حاکم بر دانشگاه و بدتر ازهمه وضعیت بازار کار بعد از فارغ التحصیل شدن، باعث شده تا دانشجو نسبت به عاقبت درس و دانشگاه و در نهایت به پژوهش وپایان نامه، بی میل شود.
1

یکی از دلایلش میتونه وجود فیلترها برای کار کردن بر روی موضوع مورد علاقه باشه. دلیل دیگر اینکه دانشجویان ما در مقاطع قبلی، روش تحقیق رو درست یاد نمی گیرن
1
سلام دوستان. بسیار عالی که در بحث شرکت میکنید. لطفا نظرات موافق یا مخالف را بفرمایید که در کل با هم یه جمع بندی و نتیجه گیری خوب داشته باشیم. شاید این بحثهای علمی و منصفانه زمانی به دانشجویان کمک کند تا از روزمرگی خارج شوند
1
با سلام
اخیرا اکثر مقالات نوشته شده توسط دانشجوبان عزیز به طور کلی بدلیل برخی کپی برداری ها و نیز در شرایط ایجاد شده از نظر تحریم ها از طرف مجلات مبنی بر عدم ارسال هزینه های درج در آنها و سایر موارد تحقیقی و پژوهشی آمار چاپ مقالات در این بازه زمانی کاهش پیدا کرده است.
1

عدم حمایت مالی
عدم کاربردی بودن مقالات در صنعت
عدم ارتباط مناسب دانشگاه و دانشجو با صنعت
عدم پیش بینی کاربرد مقالات در صنعت توسط صنعت گران و...
1

به نظرم برگزاری بیش از حد کنفرانسهای داخلی که بصورت بسیار زیاد صرفاً هزینه دریافت می کنند و مقالات بدون بار علمی پذیرش میشه باعث شده پژوهشگران کپی برداری کنند.
1
به نظر بنده همه ی اینها ناشی از مدرک گرایی هست که باتوجه به وضعیت کشور ما بار علمی چندان اهمیتی ندارد و همین موضوع باعث شده که دانشجو بی رغبت بشه نسبت به انجام پژوهشهای کاربردی وچه بسا شاید هزینه های انجام پژوهش هم شاید بخش مهمی از این مسئله باشه
1

اگه بخوایم در مورد طیف خاصی صحبت نکنیم و فقط دانشجویان عادی رو بگیم یک مورد از دلایلش جدای از عدم ارتباط با صنعت و شرایط اقتصادی کشور ، اینه که کلا شیوه آموزشی ما اینه که معمولا اساتید یکسری اطلاعات رو بهمون منتقل میکنن و ازمون میخوان در موردشون عمیق تر بشیم و در این شیوه نه تنها هیچ علامت سوالی پیدا نمیشه بلکه خود درس هم بی خاصیت و بیخود جلوه میکنه.
ولی اگه قبل از شروع مطالب درسی یک تاریخچه مختصری از درس بیان بشه که اصلا خود این درس برای چی ایجاد شده و هدف درس چه بوده و خوندن درس فقط جواب علامت سوال هایی باشه که قبلش ذهنیت پیدا کرده ، در این صورت برای ادامه روند همون مطالب هم علامت سوال هایی مطرح خواهد شد و خودبخود انگیزه های تحقیق بوجود خواهد میاد.
1

باسلام
از علل بی میلی میشه به مقالات کپی شده و عدم تضمین کاربرد مقالات و عدم حمایت های مالی اشاره کرد که البته ار مدرک گرایی دانشجویان نمیشه چشم پوشی کرد.
0

سلام
عدم توجه به پایان نامه /رساله های کاربردی
انگیزه های مادی و معنوی
تلاش های ناموفق
مشغله های متعدد کاری و زندگی
فرصت مطالعاتی محدود
عدم اشنایی دانشجویان با مراکزی که از تحقیقات حمایت های مالی و معنوی می کنند
محدودیت در استفاده از منابع و بخصوص در دانشگاه ها و کتابخه های انها
سوداوری برای یک عده خاص
عدم اشنایی دانشجویان با عواقب و مجازاتها
در این خصوص در نظر سنجی، بنده در همین سایت سوالاتی را پرسیده بودم و نتایج ان می تواند به شما خیلی کمک کند.
0
اولین و مهمترین دلیل ارتباطات ضعیف دانشجویان داخلی با دانشجویان خارجی است دوم ندانستن زبان انگلیسی که زبان بین المللی است.
0

با سلام و احترام
با توجه به شرایط اقتصادی خاص پیش آمده در کشور و تعداد زیاد فارغ التحصلان برای استخدام و باالطبع اون مشغله های کاری و ذهنی فراوان برای تامین معشیت زندگی، متاسفانه امر پژوهش در دانشگاه ها کمی به حاشیه رفته ! البته بحث هزینه های این طرح و مهمتر از آن وقتگیر بودن آنها، در این امر دخیل هست.
0
- در صورتی که پاسخ پرسشی را نمی دانید، نوشته ای درج نکنید. احتمالاً به جای امتیاز مثبت، منفی دریافت خواهید کرد!
- در صورتی که سوالی دارید، آن را به صورت جداگانه ارسال کنید و در بحث دیگری درج نکنید.
- قبل از ایجاد سوال مطمئن باشید سوال شما تکراری نباشد و قبلا در دانشنامه ذکر نشده باشد.