Loading...
دانشنامه

انگیزه های پژوهشی دانشجویان

چرا دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به امر پژوهش و انجام پایان نامه توسط خود بی میل شده اند(با توجه به تعداد مقالات رسیده به مجلات و کنفرانسهای داخلی)

پایان نامه

با سلام؛

 

می توان این موضوع را ناشی از ارتباط ضعیف صنعت و بخش های مختلف کشور با دانشگاه دانست. در واقع، می بایست ساز و کاری تعیین سود که تزها و رساله های تحصیلات تکمیلی به منظور حل یک مشکل عینی انجام شوند. در این صورت، می توان انتظار داشت که حتی شاهد انجام تیمی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و درآمدزایی آنها باشیم.


1

سلام علیکم:

جو حاکم بر دانشگاه و بدتر ازهمه وضعیت بازار کار بعد از فارغ التحصیل شدن، باعث شده تا دانشجو نسبت به عاقبت درس و دانشگاه و در نهایت به پژوهش و‌پایان نامه، بی میل شود.


1

یکی از دلایلش میتونه وجود فیلترها برای کار کردن بر روی موضوع مورد علاقه باشه. دلیل دیگر اینکه دانشجویان ما در مقاطع قبلی، روش تحقیق رو درست یاد نمی گیرن


1

سلام دوستان. بسیار عالی که در بحث شرکت میکنید. لطفا نظرات موافق یا مخالف را بفرمایید که در کل با هم یه جمع بندی و نتیجه گیری خوب داشته باشیم. شاید این بحثهای علمی و منصفانه زمانی به دانشجویان کمک کند تا از روزمرگی خارج شوند


1

با سلام

اخیرا اکثر مقالات نوشته شده توسط دانشجوبان عزیز به طور کلی بدلیل برخی کپی برداری ها و نیز در شرایط ایجاد شده از نظر تحریم ها از طرف مجلات مبنی بر عدم ارسال هزینه های درج در آنها و سایر موارد تحقیقی و پژوهشی آمار چاپ مقالات در این بازه زمانی کاهش پیدا کرده است.


1

زیرا صرفه مادی چندانی برایشان ندارد


1

عدم حمایت مالی

عدم کاربردی بودن مقالات در صنعت

عدم ارتباط مناسب دانشگاه و دانشجو با صنعت

عدم پیش بینی کاربرد مقالات در صنعت توسط صنعت گران و...

 


1

به نظرم برگزاری بیش از حد کنفرانسهای داخلی که بصورت بسیار زیاد صرفاً هزینه دریافت می کنند و مقالات بدون بار علمی پذیرش میشه باعث شده پژوهشگران کپی برداری کنند. 


1

به نظر بنده همه ی اینها ناشی از مدرک گرایی هست که باتوجه به وضعیت کشور ما بار علمی چندان اهمیتی ندارد و همین موضوع باعث شده که دانشجو بی رغبت بشه نسبت به انجام پژوهشهای کاربردی وچه بسا شاید هزینه های انجام پژوهش هم شاید بخش مهمی از این مسئله باشه


1

اگه بخوایم در مورد طیف خاصی صحبت نکنیم و فقط دانشجویان عادی رو بگیم یک مورد از دلایلش جدای از عدم ارتباط با صنعت و شرایط اقتصادی کشور ، اینه که کلا شیوه آموزشی ما اینه که معمولا اساتید یکسری اطلاعات رو بهمون منتقل میکنن و ازمون میخوان در موردشون عمیق تر بشیم و در این شیوه نه تنها هیچ علامت سوالی پیدا نمیشه بلکه خود درس هم بی خاصیت و بیخود جلوه میکنه.

ولی اگه قبل از شروع مطالب درسی یک تاریخچه مختصری از درس بیان بشه که اصلا خود این درس برای چی ایجاد شده و هدف درس چه بوده و خوندن درس فقط جواب علامت سوال هایی باشه که قبلش ذهنیت پیدا کرده ، در این صورت برای ادامه روند همون مطالب هم علامت سوال هایی مطرح خواهد شد و خودبخود انگیزه های تحقیق بوجود خواهد میاد.


1

باسلام

از علل بی میلی میشه به مقالات کپی شده و عدم تضمین کاربرد مقالات و عدم حمایت های مالی اشاره کرد که البته ار مدرک گرایی دانشجویان نمیشه چشم پوشی کرد.


0

سلام 

عدم توجه به پایان نامه /رساله های کاربردی

انگیزه های مادی و معنوی

تلاش های ناموفق 

مشغله های متعدد کاری و زندگی 

فرصت مطالعاتی محدود 

عدم اشنایی دانشجویان با مراکزی که از تحقیقات حمایت های مالی و معنوی می کنند

محدودیت در استفاده از منابع و بخصوص در دانشگاه ها و کتابخه های انها 

سوداوری برای یک عده خاص

عدم اشنایی دانشجویان با عواقب و مجازاتها 

در این خصوص در نظر سنجی، بنده در همین سایت سوالاتی را پرسیده بودم  و نتایج ان می تواند به شما خیلی کمک کند. 


0

اولین و مهمترین دلیل ارتباطات ضعیف دانشجویان داخلی با دانشجویان خارجی است دوم ندانستن زبان انگلیسی که زبان بین المللی است.


0

با سلام و احترام

با توجه به شرایط اقتصادی خاص پیش آمده در کشور و تعداد زیاد فارغ التحصلان برای استخدام و باالطبع اون مشغله های کاری و ذهنی فراوان برای تامین معشیت زندگی، متاسفانه امر پژوهش در دانشگاه ها کمی به حاشیه رفته ! البته بحث هزینه های این طرح و مهمتر از آن وقتگیر بودن آنها، در این امر دخیل هست.


0

چون بها نمیدن

اگرم خودمون بخاییم حرکتی کنیم .سنگ جلوی پایمان میندازند.


0

سلام

نبود هیچ وجه ای از نطر جامعه چون تحقیق کردن و نکردن شما از نظر اساتید هم مهم نیست

چرا که فقط نمره بازیه مگر کسی خودش به خاطر علم بره و جایی بها دادده نمیشه


0

چون رابطه ای بین علم و صنعت وجود ندارد و علمشون به کارشون نمیاد

و اینکه همه دنبال شغلن و کمتر به پایان نامه اهمیت میدن

درس رو هم واسه ارتقای شغلی دنبال میکنن


0

با سلام

دلایل زیادی برای این امر موجوده که شامل ارتباط ضعیف صنعت و دانشگاه و شرایط استخدامی میتونه باشه


0
برای ارسال پاسخ شوید.