راه حل علمی شما برای داشتن هوای پاک و کنترل وارونگی هوا

سلام خدمت شما عزیزان:

همه ی‌ما میدانیم که هوای آلوده چه مضراتی دارد که کمترین آن تخریب ریه انسان می‌باشد که بعضی از هم وطنان که در تهران یا سیستان ساکن میباشند بهتر متوجه این مضرات میشوند...

قطعا همه ما که آرزو داریم هوای پاک تنفس کنیم را ه هایی به ذهنمان آمده...

راه حل علمی شما برای داشتن هوای پاک و کنترل وارونگی هوا چیست؟

هوای پاک دود اکسیژن سیستان و بلوچستان ریزگرد کلانشهر

سلام 

برای کنترل آلودگی هوا جدا از راه حل باید اول دنبال این باشیم که علت آلودگی مربوط به کدوم حوزه است و بعد تصمیم بگیریم ولی اگر بتوانیم از خودرو های برقی در تهران و کلان شهر ها استفاده کنیم به نظرم بتونیم آلودگی رو کمتر کنیم 


1

سلام:

-کم کردن مصرف سوخت‌های فسیلی مثل بنزین و در عوض گاز سوز کردن خودروها

-روشن نکردن آتش در جنگلها

-جلو گیری از قطع درختان

-کاشت درخت، درخنچه، گسترش فضای سبز که به منزله ریه های زمین هستند

-استفاده از دوچرخه و مترو به جای خودروی شخصی

-استفاده از وسایل نقلیه عمومی

- شیوه تولید باران مصنوعی و کنترل آن

 

 


0

خصوصی کردن به معنای واقعی صنعت خودرو سازی با مصرف کم بنزین،واردات خودروهای هیبریدی،کاشت هرچه بیشتر درختان ،کنار گذاشتن خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل،

  1. افزایش نظارت بر واحدهای صنعتی الوده کننده و ..


0

همچنین اگر سعی کنیم فرهنگ تک سرنشینی و استفاده از وسائل نقلیه رو جدی پیگیری کنیم احتمالا بازم جواب بگیریم 


1

۵ راهکار مهم برای داشتن هوای پاک

۱- به یک سازمان مردم نهاد همانند مجمع فعالان زیست محیطی که در زمینه محیط زیست فعالیت می کند بپیوندید و از برنامه ها و آموزش های آن ها برای کمک به داشتن هوای پاک بهره مند شوید.

۲- امروزه در همه کشورها، استفاده نکردن از خودرو تقریباً امری اجتناب ناپذیر است. پس برای مقابله با آلودگی هوا در خصوص خودروها می توان طرح های زوج و فرد را اجرا کرد. مهم نیست که کجا زندگی می کنید، می توانید با پیدا کردن راه های خلاقانه برای کمترین وابستگی به اتومبیل، اقدام کنید.

۳- یکی از بهترین راه های مقابله با آلودگی هوا استفاده از دوچرخه است. اگر آب و هوا خوب باشد می توانید برای کارهای روزمره خود از دوچرخه استفاده کنید تا علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا، ورزش هم کرده باشید.

۴- حدالامکان از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و قطار استفاده کنید تا هم به کاهش آلودگی هوا و هم از انتشار بیش از حد کربن جلوگیری کرده باشید.

۵- اگر دغدغه مالی ندارید، اتومبیل های الکتریکی (hybrid) بهترین انتخاب می تواند برای شما باشد. این اتومبیل ها تنها با برق کار می کنند و دارای سوختی تجدیدپذیر هستند.


1

امروزه دیدن آسمان آبی با ابرهای سفید برای بیشتر مردم، به خصوص کسانی که در کلانشهرهایی چون تهران زندگی می کنند، بی شک به یک آرزو تبدیل شده است. هوای آلوده معضلی است که اکثر کشور ها به دنبال راهی برای مقابله با آن هستند. بر اساس آمار به دست آمده طی چندین سال اخیر، بین آلودگی هوا و سطح شادی مردم، رابطه‌ای عکس وجود دارد و زنان نسبت به مردان در مقابل آلودگی هوا، حساس‌ترند. در کشور چین آلودگی هوا به طور میانگین باعث مرگ زودهنگام بیش از یک میلیون نفر در سال می‌شود و چیزی حدود ۳۸ میلیارد دلار برای اقتصاد این کشور هزینه به‌بار می‌آورد.


0

سلام

در ابتدا می بایست موتور  و خودروهای کاربراتوری به انژکتور یا گاز تبدیل شوند.

جایگزینی خودروهای گازوئیلی با گاز یا برق

ارتقای حمل و نقل شهری و عمومی

 


0

2تا ادم متخصص در تصمیم گیری آقایان بالادست در دولت حضور داشته باشند..


0

سلام

بله، تصمیم گیری های کلان هم  در این رابطه بسیار دارای اهمیت هستند.


0

سلام استفاده کمتر از ماشین مگر در موقعه های ضروری.


0

فرهنگ سازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی

بهبود حمل و نقل عمومی با افزایش ظرفیت در این زمینه

تحقیقات و توسعه در زمینه انرژی های تجدید پذیر و امن مثل خورشیدی یا بادی(اصلی ترین و بهترین راه)

.....

ا


0

طراحی فیلترهای درخورد.


0

مدیریت سوخت/در دنیا بنزین فوق‌ألعاده گران هست (میانگبن لیتری ده هزار تومان، در آمریکا تا ۱۲ هزار تومان) و خودرو ارزان هست... در ایران هر دو گران هست...

گسترش خودروی‌های هیبریدی/

هزینه‌های واقعی نگهَداری خودرو/در آمریکا و کانادا هزینه‌ی خرید خودرو بسیار نازل است ولی هزینه‌ی بیمه، پارکینگ، سرویس و... گران است. تا حدی که خودرو بصورت ماهیانه بیمه می‌شود... و هزینه‌های جانبی خودرو در طول سال به حدود یک چهارم تا یک سوم قیمت أصلی خودرو می‌رسد... 


0

با عرض سلام و احترام

▪ از موثرترین راهكارهای كاهش آلودگی، كاهش آلودگی از مبدا است: ساخت و طراحی وسایل نقلیه موتوری كه از حداقل سوخت استفاده كنند، چنانچه در کشور های پیشرفته این امر تحقق یافته و در صدد موفقیت های بیشتری نیز هستند. همانطور که می دانیم وسایل نقلیه موتوری در ایران نسبت به دیگر کشور ها از بالاترین مصرف سوخت برخوردار هستند.

▪ تبدیل سوخت خودروها به CNG در مقابل بنزین و نیز كاهش واردات بنزین .

▪ ارایه برنامه های آموزشی در رابطه با كاهش مصرف سوخت از طرق مختلف مانند آموزش تعمیر و نگهداری خودروها، الگوهای رانندگی و عوامل موثر بر میزان مصرف سوخت خودرو.

▪ استفاده از رسانه ها ی همگانی (رادیو، تلویزیون، مطبوعات و... ) و فعالیت های سازمان یافته برای آموزش و افزایش دانش در باره ی تهدیدهای آلوده كننده های هوا وایجاد آگاهی از اجرای قوانین برضد تمامی آلوده كننده ها بسیار مهم و ضروری است. این رسانه ها یکی از اولین ابزارهای ما برای ایجاد تغییر به شمار می آیند.

▪ به كودكانمان از همان سنین كودكی آموزش دهیم كه استفاده از وسایط نقلیه همگانی ، دوچرخه یا پیاده طی كردن

▪ مسافت های كوتاه به سلامت هوا كمك می كند؛

▪ خارج كردن صنایع آلاینده از محدوده شهری؛


0

▪ از رده خارج كردن خودروهای قدیمی و فرسوده با حفظ حقوق صاحبان آن ها.

▪ استفاده از انرژی های تجدید پذیر كه هم اكنون در نقاط مختلف دنیا از آن ها استفاده می شود از جمله انرژی خورشید ،باد، انرژی گرمایی اقیانوس ها ،انرژی امواج آب و انرژیجذر و مد اقیانوس ها ، بیوگاز (سوخت حاصل از تجزیه میكروبی ماده آلی در غیاب اكسیژن _ بیوگاز سوختی پاكیزه است كه می شود از آن برایپخت و پز ،گرم کردن فضا و آب، روشنایی و حتی فراهم آوردن توان مکانیکی در ماشین آلات کشاورزی و ...)

▪ درختان و گیاهان ریه زمین هستند و یك ضرورت اساسی برای بهداشت زیستی این سیاره. هرچند انسان هوا را از دی اكسید كربن پر می كند و لایه ی اوزون را با مواد شیمیایی ساخته خود نابود می كند، درختان سیستمی قوی برای تعدیل این تاثیرات ارایه می دهند. به همان اندازه كه درخت جان تازه ای به جوّ می دهد، جنگل زدایی آن را نابود می سازد. از آن جا كه یك درخت طی دویست سال دی اكسید كربن هوا را جذب و كربن را در چوب خود ذخیره می كند ، وقتی آن را خرد می كنیم و به صورت چوب و یا كاغذ می سوزانیم، کربن دویست ساله ی در بند خود را بصورت دی اکسید کربن آزاد می کند و در نتیجه تاثیر گلخانه ای را تشدید می كنیم. از این رو ما نیاز به كاشت درخت داریم و باید از قطع درختان خودداری كنیم، زیرا هر درخت در هركجای دنیا گوهری است پربها. لایه ی اوزون و گازهای گلخانه ای مرز نمی شناسند، پس قطع هر درخت تاثیر جهانی برجای خواهد گذاشت.

▪ استفاده از انرژی ها را درجای خود و به مقدار لازم برای خود مجاز بدانیم.انرژی های خانگی از قبیل :پخت و پز،روشنایی، حرارتی ،الكتریكی، مكانیكی


0

سلام برای داشتن هوای پاک اولا عزم ملی ؛ فرهنگ سازی و اعتبار کافی لازمست ثانیا همکاری بین مردم و دولت (دستگاه های مسئول در این امر) باید به نحو شایسته تقویت شود. ثالثا لزوم ورود دانشگاه ها و استفاده از پتانسیل های علمی دانشگاهیان و تقویت کمیته تخصصی هوا یک امر الزامی است. حمایت از پژوهشگران و اندیشمندان حوزه محیط زیست و مشاوره و کمک های علمی تاثیر گذار است. (همه ساله در فصل پاییز و زمستان و 29 دی به مناسبت روز هوای پاک یادی از آلودگی هوا شده و فراموش میشود.) استفاده از خودروهای برقی و توسعه حمل ونقل پاک و رانندگی هوشمندانه در جهت کاهش مصرف سوخت های فسیلی ، شناسایی منابع آلاینده ها از مبدا و کمک به آنها برای رفع آلودگی مانند فیلتر ، تعویض و... استفاده از تجربه علمی کشورهای موفق، تبدیل پشت بام ها به بام سبز و استفاده از گیاهان خانگی بطور گسترده و رایگان در آپارتمان ها ، الزام استاتدارد یورو 6 ، ایجاد تونل باد و استفاده از بارندگی مصنوعی علاوه بر راهکارهای مورد اشاره می تواند موثر باشد. 


0

۱- بنزین مرغوب در اختیار مردم قرار دهند.

۲- حمل‌ونقل شهری و عمومی ارزان و به وفور ( شما اتوبوسهای شیک و تمیز و به تعداد زیاد که کسی مجبور نشه کف اتوبوس بشینه یا لای در بمونه تو شهر در سامانه اتوبوسرانی قرار بدید، بلیت اتوبوس و مترو را ارزانتر کنید، بعد متوجه می‌شوید چه اثری در ترافیک خواهد داشت)

۳- عدم تخریب جنگل‌ها و فضای سبز شهرها

۴- جریمه اتومبیل تک سرنشین در ساعات اوج ترافیک

۵- باد بیاد، بارون بیاد ( که غیر ممکنه با برنامه‌ریزی بشه، موقعیت جغرافیایی تهران مناسب این حجم اتومبیل نیست به دلیل اینکه تهران بین کوهها واقع شده و این شهر باید پناه ببرد به باد و باران)

۶- گسترش خطوط اتوبوسرانی تا مناطق دور تهران، به جهت جلوگیری از استفاده شهروندان این مناطق از اتومبیل شخصی

 


0

سلام

در کنار پیشنهادات همه دوستان، عزم ملی که از طریق فرهنگ سازی به وجود می آید، نقش موثری در این موضوع خواهد داشت.


0

کاهش هزینه وسایل نقلیه عمومی و افزایش این وسایل در سطح شهر.

استفاده مداوم از فیلتر های نانو برای اگزوز ماشین ها

حذف کامل وسایل نقلیه آلاینده

دور کردن کارخانه ها از شهر ها


0

با عرض سلام و احترام

 

راه های مقابله با آلودگی هوا:
▪ از موثرترین راهكارهای كاهش آلودگی، كاهش آلودگی از مبدا است: ساخت و طراحی وسایل نقلیه موتوری كه از حداقل سوخت استفاده كنند، چنانچه در کشور های پیشرفته این امر تحقق یافته و در صدد موفقیت های بیشتری نیز هستند. همانطور که می دانیم وسایل نقلیه موتوری در ایران نسبت به دیگر کشور ها از بالاترین مصرف سوخت برخوردار هستند.

▪ تبدیل سوخت خودروها به CNG در مقابل بنزین و نیز كاهش واردات بنزین .

▪ ارایه برنامه های آموزشی در رابطه با كاهش مصرف سوخت از طرق مختلف مانند آموزش تعمیر و نگهداری خودروها، الگوهای رانندگی و عوامل موثر بر میزان مصرف سوخت خودرو.

▪ استفاده از رسانه ها ی همگانی (رادیو، تلویزیون، مطبوعات و... ) و فعالیت های سازمان یافته برای آموزش و افزایش دانش در باره ی تهدیدهای آلوده كننده های هوا وایجاد آگاهی از اجرای قوانین برضد تمامی آلوده كننده ها بسیار مهم و ضروری است. این رسانه ها یکی از اولین ابزارهای ما برای ایجاد تغییر به شمار می آیند.

▪ به كودكانمان از همان سنین كودكی آموزش دهیم كه استفاده از وسایط نقلیه همگانی ، دوچرخه یا پیاده طی كردن

▪ مسافت های كوتاه به سلامت هوا كمك می كند؛

▪ خارج كردن صنایع آلاینده از محدوده شهری؛

▪ از رده خارج كردن خودروهای قدیمی و فرسوده با حفظ حقوق صاحبان آن ها.

▪ استفاده از انرژی های تجدید پذیر كه هم اكنون در نقاط مختلف دنیا از آن ها استفاده می شود از جمله انرژی خورشید ،باد، انرژی گرمایی اقیانوس ها ،انرژی امواج آب و انرژیجذر و مد اقیانوس ها ، بیوگاز (سوخت حاصل از تجزیه میكروبی ماده آلی در غیاب اكسیژن _ بیوگاز سوختی پاكیزه است كه می شود از آن برایپخت و پز ،گرم کردن فضا و آب، روشنایی و حتی فراهم آوردن توان مکانیکی در ماشین آلات کشاورزی و ...)

▪ درختان و گیاهان ریه زمین هستند و یك ضرورت اساسی برای بهداشت زیستی این سیاره. هرچند انسان هوا را از دی اكسید كربن پر می كند و لایه ی اوزون را با مواد شیمیایی ساخته خود نابود می كند، درختان سیستمی قوی برای تعدیل این تاثیرات ارایه می دهند. به همان اندازه كه درخت جان تازه ای به جوّ می دهد، جنگل زدایی آن را نابود می سازد. از آن جا كه یك درخت طی دویست سال دی اكسید كربن هوا را جذب و كربن را در چوب خود ذخیره می كند ، وقتی آن را خرد می كنیم و به صورت چوب و یا كاغذ می سوزانیم، کربن دویست ساله ی در بند خود را بصورت دی اکسید کربن آزاد می کند و در نتیجه تاثیر گلخانه ای را تشدید می كنیم. از این رو ما نیاز به كاشت درخت داریم و باید از قطع درختان خودداری كنیم، زیرا هر درخت در هركجای دنیا گوهری است پربها. لایه ی اوزون و گازهای گلخانه ای مرز نمی شناسند، پس قطع هر درخت تاثیر جهانی برجای خواهد گذاشت.

▪ استفاده از انرژی ها را درجای خود و به مقدار لازم برای خود مجاز بدانیم.انرژی های خانگی از قبیل :پخت و پز،روشنایی، حرارتی ،الكتریكی، مكانیكی


0

سلام 

تولید یا واردات خودرو های با کیفیت بالا یا کلا جمع کردن ماشین های بنزینی و گاز سوز و... و آوردن خودرو های هیبریدی 

فرهنگ سازی برای استفاده مردم از مترو و منوریل و...

گذاشتن جریمه برای آوردن خودرو های تک سرنشین به بیرون 

....


0

سلام

پایین نگهداشتن هزینه حمل و نقل عمومی و بالابردن کیفیت آن هم در کنار مواردی که دوستان اشاره کردند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.


0

توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی و ایجاد مسیرهای مهندسی برای اون به نظرم مهمترین راهکار فعلیه


0

مهندسی و تولید گسترده ی غشاهای تصفیه کننده برای کارخانجات و اگزوز خودروها


0

جمع آوری خودروهای فرسوده


0

گسترش خطوط مترو در کلانشهر ها


0

در نسل جدید خودروها از سوخت پاک استفاده بشه .. ایجاد کارخانجات تولیدی این خودروها .. بودجه ی بیشتری برای حوزه ی تکنولوژی در نظر گرفته بشه


0

گسترش فضاهای سبز مثلا در پشت بام خانه ها باغچه ایجاد کنیم


0

فرهنگ سازی استفاده ی بیشتر از دوچرخه


0

حفاظت از مناطق کویری مثل مالچ پاشی و ...


0

نظارت جدی به جنگل ها برای ممانعت از قطع درختان .. مثلا ماهواره ی اختصاصی ناظر برای هرجنگل وجود داشته باشه که هم در صورت ایجاد آتش سوزی سریع هشدار بده و هم فعالیت های انسانی برای قطع درختان رو تشخیص بده ..مثلا نوعی سنسور صوتی که صداهای اره و تبر و وسایل الکترونیکی رو از صداهای طبیعی جنگل تمیز بده


0

فرهنگ سازی هایی از قبیل " روز بدون خودرو " که ماهی یک بار اجرابشه که تو اون روز از دوچرخه و پیاده روی استفاده بشه


0

کنترل عایق بودن خطوط برقی که با ولتاژ بالا کار میکنند


0

حمایت برای تولید آفت کش هایی که مثلا به شکل مایع هستند و به محیط زیست آسیب جدی وارد نمی کنند


0

کنترل ذرات رادیواکیو از طریق نظارت مستمر تاسیسات


0

کنترل عملیات استخراج از معادن ..نوآوری و مهندسی برای استخراج با کمترین میزان گرد وغبار


0

جریمه های سنگینی برای ایجادآتش در طبیعت در نظر گرفته بشه و به خصوص روز سیزده بدر باید نظارت خیلی گسترده و جدی تر باشه


0

به نظر من نمیگم از حیطه سازمان میگم سازمان انجمن انرژی که  هستم خیلی هست اگر تمام و کمال انجام بشه درست میشه به ترتیب ماشینی بالای پنج سال وجود نداشته باشه مثل خارج اصلا بگو سالم سالم باید اسقاط بشه ماشین بالای پنج سال حتی معاینه فنی از سال اول اجباری بشه هر دوسال یک بار کاتالیست ماشین ها عوض بشه این برا سواری ها همه سواری ها دیگه چه برسه به قدیمی بعد موتور سیکلت همه انژکتوری باشد اون هم پنج سال یکبار عوض بشه و نو بگیرین ماشین سنگین بحثش فرق میکنه مثل خارج ده سال یک بار بشه و تماما مراحل سختگیر بشه سوخت سالم بنزین یورو5 بشه و ماشین سنگین هم به این صورت فضای سبز بیشتر  این در حوزه نقل و انتقال و اما نیرو گاه ها و کارخانه جات برای خرجی دود حاصل خود حتما از فیلتر ای به خصوصی استفاده کنند و به سمت انرژِ پاک بریم درکل و اونایی که راه نداره فیلتر بزارن و جریمه سنگین بزارن که بهاون روند پیش بریم دادن سوبسیت برای بستر انرژی پاک تخریب نکردن محیط زیست باز شدن محیط از ورود خروج تهران مثال باید فضا باز باشه نه این که بسته باشه هوا رد بدل نشه مهترین اون جریمه های سنگین عو عملیاتی کردن همه گزینه ها شاهد هوای پاک میشید کارخانه جات گفتیم نسوزاندن زباله های بیرون شهر دستگاه های زباله سوز مخصوص هستند بدون الودگی برق هم تولید میکنند و الودگی ندارند تماما اثر مفیدی در حیط زیست دارن


0
برای ارسال پاسخ شوید.