چگونی برگزاری آزمون آنلاین و سنجش دانشجویان - علوم سیاسی و روابط بین الملل

 با سلام. 

دوستان عزیز بنده به راهنمایی و مشورتتان نیازمندم.

بنده می خواهم از دانشجویان مقطع لیسانس علوم سیاسی (درس سیاست های مقایسه ای) امتحان میان ترم بگیرم. دو سوال دارم:

1. چگونه امتحان مجازی برگزر کنم که امکان تقلب کمتر بشد؟

2. می خواهم برخی سوالاتم را به ویروس کوید 19 ارتباط دهم و تحلیل خود دانشجویان را بدانم. کسی می تواند در  مورد اول و نیز دوم( موضوعات جالب و روز برا طرح سوال) مرا راهنمایی کند؟

با سپاس

علوم سیاسی جامعه شناسی

سلام
در برگزاری آزمون تشریحی مجازی امکان تقلب خیلی زیاد هست و هیج راهکاری نداره مگر اینکه سوال هایی طرح کنید که جواب های آن در اینترنت و کتاب ها نباشه و سوال ها مفهومی باشه که معلوم بشه طرف مقابل درس رو خونده یا نه
اگر آزمون رو تستی بگیرید و زمان تست رو کم کنید اونطوری هم نمیشه تقلب کرد ولی حق دانشجو ضایع میشه

در این بازه کرونا به نظرم گرفتن امتحان میان ترم برای دانشجو و شما سخت است ولی شما با دادن پروژه به دانشجو و جایگزینی آن به جای نمره میان ترم کمک بزرگی به دانشجو میکنید


0

سلام من اگر جای شما بودم

با توجه به شناختی که ار دانشجوهام داشتم رفتار میکردم.

من اگر بودم توی دو مرحله ازشون آزمون میگرفتم

اول آزمون آنلاین میگرفتم بدون دغدغه تقلب .

دوم بعد از آزمون و تصحیح برگه ها وقت میذاشتم و باهاشون اسکایپ صحبت میکردم. و سعی میکردم اونجا هم خوب بشناسمشون و سوالات دقیق تری ازشون بپرسم که ببینم واقعا چیکار کردن.

مثلا اگر 40 تا دانشجو هم داشته باشید هرکدوم نیم ساعت وقت بذارید میشه 20 ساعت

اگر توی 1 هفته برنامه ریزی کنید میتونید با روزی 4 ساعت با همه اسکایپ صحبت کنید.

 

قبلش هم بهشون بگید نمره شون تلفیقی از این دو تا آزمونه و مهمه که واقعا هر دوتاش مثل هم باشه، نه اینکه توی اسکایپ خیلی شوت باشید و توی آزمون آنلاین خیلی خوب باشید.

 

حالا دیگه بقیه اش به خودتون و روابط خودتون با دانشجوها برمیگرده ، که اگر بفهمید تقلب شده چیکار کنید و بقیه ماجراها

 

فک کنم دانشجوهاتون مطالب تون رو اینجا دنبال میکنن :)) و فک کنم به من هم بخاطر این پیشنهاد فحش بدن :))

 


0

سلام 

میسه به صورت چند گزینه ای باشه و مثلا بگید که بیش از یک گزینه صحیح است و در صورت علامت نزدن گزینه های صحیح نمره سوال را از دست می دهند

 


0

سلام. از همه دوستان بخاطر راهنمایی خوبشون ممنونم...


0

واسه هر سوال تایم بزارید و سوالات و هفت گزینه ای بدید


1

سلام
درس سیاست های مقایسه ای واقعا لازم که امتحان بگیرید!!
با توجه به شرایطی که هست و اگر به شیوه تدریس خودتان اعتماد دارید، پیشنهاد می کنم به جای امتحان، کار مطالعاتی و پژوهشی بدهید انجام بدهند
در ادامه مسیر نیز بهشون کمک کنید تا درک بهتر و نتیجه درست تری از پژوهش داشته باشند
همین موضوع کرونا خوب است
عملکرد دولت های مختلف غربی و شرقی و منطقه ای را با هم بررسی کنید
یاحق


2

سلام

به تعداد 5 نفره تقسیم بندی کنید، و با کمک ویدئو چت واتس اپ به صورت آنلاین امتحان برگزار کنید


0

سلام 

تجربه دانشگاه پیام نور در برگزاری آزمون آنلاین خوب است که البته در محیط دانشگاه صورت می گیرد ولی اگر سیستم آموزش امکان ارتباط تصویری را بدهد(دانشگاه های دولتی این امکان را دارند و در دانشگاه آزاد بصورت صوتی بیشتر استفاده می شود) می توان بصورت گروهی و تعداد محدود و در چند مرحله  و با کنترل تصویر(نگاه چشم و..) و حرکات دانشجو و.. (با رعایت مقررات) و با تعیین زمان محدود و مناسب آزمون آنلاین را برگزار کرد. اصل بر اعتماد سازی است وهدف از آزمون ، نتیجه بخشی آموزش است بنابراین با فرهنگ سازی و اعتماد می توان انجام داد. البته سوالات تحلیلی بهتر خواهد بود. 

برای سوالات هم می توان از این عناوین بهره مند شد: بررسی سیاست های مقایسه ای کشورها در مواجه با کرونا- تعیین چارچوب مشترک کشورها در بحران کرونا- فرهنگ سیاسی حاکم بر کشورها و تحلیل ارتباط آن با کرونا- بررسی تاثیرات کرونا با استفاده از روش مقایسه ای و تدوین الگوی واحد-  برداشت دانشجو از سیاست مقایسه ای کرونایی کشورها-  تبیین دیدگاه دانشجو در خصوص تعیین سیاست مقایسه ای در چارچوب رهیافت توسعه ای و نوسازی پس از کرونا  و.... 


0

با سلام 

به نظر بنده دانشجوها را تشويق به انجام كار پژوهشي كنيد و در نهايت سوالات آزمون را طوري طراحي كنيد كه مفهومي باشند 


0
برای ارسال پاسخ شوید.