بسته بندی نامناسب
کدام محصولات یا خدماتی رو تو فروشگاه ها یا اداره ها دیدین که بسته بندی افتضاحی دارن؟
و کدام محصولا هستن که فروش کم آنها واقعا به چشمتون اومده؟
به عبارت دیگر به نظر شما کدام محصولات حال حاضر فروش کم و بی ارزشی دارند؟
برندشون چیه
ممنون
بازاریابی کارآفرینی برندسازیبا سلام؛
به نظر من، بسته بندی های کالاها باید متناسب با مخاطبین عمده آنها باشه تا بتونه جذب کنه
مثلا در بحث تنقلات مثل چیپس و بسکویت که بخش عمده مخاطبین آن، بچه ها هستند، طرح های خلاقانه و جذاب تری میتونه ارائه بشه.
1
سلام
بی شک با وجود سلیقه های متفاوت، بسته بندی کالا به همراه طراحی خوب و شرایط محصول موضوع ساده ای نیست و نمی توان تعریف مشخصی برای آن ارائه نمود. اما برای بسته بندی باید از هنر و طراحی و نوآوری استفاده کرد تا به عنوان یک عامل مهم به فروش کالا کمک کند. برخی کشورها با بسته بندی به ظاهر خوب و شیک در فروش موفقیت هایی دارند. بدون شک کیفیت و نام برند در فروش آن تاثیر بسزایی دارد ولی ظاهر و نوع بسته بندی که برای مصرف کننده خوشایند باشد موجب رونق فروش می شود. به نظر بنده بسته بندی نوعی احترام به سلیقه و پول مصرف کننده است. زیبایی ظاهری، راحتی استفاده از بسته بندی، ایده های خلاقانه، فرم ظاهری و... می تواند موجب فروش بیشتر شود. مواردی که متاسفانه برخی از شرکت ها به آن دقت نمی کنند و صرفا به فکر تولید و انبار کردن کالای خود هستند.
1
سلام علیکم:
بسته بندی( pakaging) یکی از بحث های علم MBA یا مدیریت بازرگانی است، هرچه محصولی ایمن ترو زیباتر بسته بندی شده باشد، فروش و صادراتش بهتر و پر طرفدارتر خواهد بود. برای رونق صادرات، ۲۰ تا ۴۰ درصد هزینه بر روی بسته بندی معقول بنظر میرسد، هرچند اگر در نظر بگیریم که بسته بندی کالا جنبه تبلیغاتی برای یک برند را دارد، بعضی از کمپانی ها برای تبلیغات یک کالا، تا ۹۰ درصد هزینه میکنند.
1
کیفیت نامناسب محصول بی احترامی به مصرف کننده است، اینجور کالاها باید خریداری نشوند حتی اگر کیفیت عالی داشته باشند،که معمولا نیست!(حساب محصولات با کیفیت و معتبر ایرانی تولید داخل جداست)
از طرفی شرکتهای خارجی محصولات را بصورت پکهای اقتصادی، شیک و مقاوم تولید کرده و بازار را از بیشترشرکتهای ایرانی در کشورهای همسایه میگیرند
2
مایع ظرفشویی خاکستر با وجود اینکه محصولش بسیار خوب و عالیه قدرت شویندگی بالا داره بویی از محصول در ظروف باقی نمیمونه بعد از شست شو ولی جلدش خیلی سنتی و قدیمیه به نظرم پلاستیک ضخیم و رنگ معمولی بدون جذابیت برای خرید مشتری فقط مشتریان قدیمی این محصول که میشناسن میخرنش من تو مغازه ها زیاد می بینم که همیشه گرد وخاک روی محصول نشسته و محصولات با قوطی های زیبا بدلیل هوش هیجانی مشتریان سریع تر فروش می رن.
2
بعضی از دستمان کاغذی های اقتصادی، از پلاستیکی به عنوان جعبه استفاده میکنند که بسیار نازک و پایین تر از حد انتظار و حداقل کیفیت است.
1
بسته بندی( pakaging) یکی از بحث های علم MBA یا مدیریت بازرگانی است، هرچه محصولی ایمن ترو زیباتر بسته بندی شده باشد، فروش و صادراتش بهتر و پر طرفدارتر خواهد بوددر صادرات بسیار مهم هست.مثلا پرتقال صادرات اش به روسیه با کیفیت بسته بندی بهتر نسبت به صادرات آن به افغانستان و عراق می باشد.
1
نوع بسته بندی در ایران در سال های اخیر چشمگیر شده است و واقعا بمراتب بهتر و باکیفیت انجام می شود ولی توضیحی که می توان داد این است که شرکت های نوپا بدلیل رقابتی بودن بازار و شاید توان مالی آنچنانی برای ارائه بسته بندی های با کیفیت را نداشته باشند و این امر سبب کم اهمیت شدن محصولات می شود بنابراین می توان گفت بسته بندی مناسب بهمراه محصول با کیفیت تبدیل به برند خواهد شد.
1
به نظر بنده همه محصولات ایران بسته بندی مناسبی و شیکی ندارن
شما فروشگاه های خارجی رو میبینی چقدر تنوع داره مثل ماشین ها در کشور خارجی چقدر تنوع رنگ وجود داره ولی در ایران همه ماشین ها یا سفیدن یا مشکی چی بشه رنگ دیگه بزنن اونم بدون کیفیت همین قضیه تو بحث مواد خوراکی و پوشاک هم وجود داره
0
سلام
محصولات ناشناخته از نظر برند و غیر کارخانه ای بسته بندی نامناسب دارند که متاسفانه در کشور زیاد شدن
0
1. محصولات غذایی خشک مثل چیپسها یا میوههای خشک که بستهبندیهای غیرقابل اعتماد دارن، به راحتی پاره میشن یا خیلی سریع هوا میگیرن و از تازگی میافتن. 2. محصولات بهداشتی و آرایشی: بعضی از کرمها و لوسیونها بستهبندی ضعیفی دارن و در اثر باز و بسته شدن ممکنه خراب بشن یا به سختی از بستهبندی خارج بشن. در مورد محصولات با فروش کم، بعضی از برندها ممکنه بخاطر بستهبندی یا استراتژیهای فروش ضعیف فروش خوبی نداشته باشن: 1. برندهای کمتوجه به تبلیغات و برندینگ مثل برندهای داخلی در بخش لوازم خانگی یا محصولات آرایشی بهداشتی ممکنه فروش پایینی داشته باشن، حتی اگر از لحاظ کیفیت خوب باشن. 2. محصولات بهداشتی با قیمتهای بالا که نتونستهاند نیازها یا تمایلات خاص مصرفکنندگان رو جلب کنند، مثل برخی از لوازم آرایشی یا درمانی با بستهبندیهای پیچیده که مصرفکننده حس میکنه ارزش نداره.
0
1.برای ارتباط با سایر کاربران حتما باید عضو ویژه سازمان باشید.
2.برای استفاده مناسب در طول روز نباید تعداد درخواستهای زیادی ارسال کنید.
3.قوانین را رعایت کنید و به دوستان خود احترام بگذارید.
4. حداقل 3 حرف و حداکثر 300 حرف برای پستها و نظرات بنویسید.
در صورت فعالیت در شبکه اجتماعی سازمان، پروفایل و مطالبتان برای سایر کاربران نمایش داده خواهد شد.
همچنین در روز تولدتان از طرف بقیه کاربران پیام تبریک و امتیاز هدیه دریافت خواهید کرد.
مشاهده قوانین
ارتقا به حساب عضویت ویژه
دسترسی به امکانات ویژه
با ارتقا به حساب پریمیوم، از امکانات و مزایای بیشتری بهرهمند شوید:
- دسترسی نامحدود به تمام بخشها
- امکان مشاهدهدورههای اعضای ویژه
- پشتیبانی اولویتدار
- امکانات اختصاصی برای کاربران ویژه