Loading...
دانشنامه

مدارات قدرت ومدارات فرمان

تفاوت بین مدارات قدرت ومدارات فرمان در جیست؟؟؟

مهندسی برق قدرت

با سلام فرق مدار فرمان با مدار قدرت در این است که مدار فرمان شامل فیوز، کلید مینیاتوری، تایمر، بی متال و … می شود که وظیفه کنترل مدار را به عهده دارد و از برق تک فاز تغذیه می کند اما مدار قدرت عموماً با برق سه فاز کار می کند و تابع مدار فرمان است.


0

مدار فرمان:همانگونه که از نامش معلوم است بوسیله المانهای مختلف همچون شستی،چراغ سیگنال،سنسورها،و دیگر المانهای فرمان پذیر و قابل برنامه پذیر ،به ایجاد ، اعمال سیگنالها و دستورات به قسمتهای مختلف می پردازد. مدار قدرت:یا به عبارتی قسمت Power مدار ماست که کارش رساندن جریان و ولتاژ به موتورها(ترانسها،الکترموتورها و...) می باشد.


0

سلام وقت بخیر... مدار قدرت و مدار فرمان دو عضو بهم پيوسته محسوب می‌­شوند که کاربردشان متفاوت است. از تفاوت­‌های مدار فرمان و مدار قدرت می‌توان بيان کرد که تجهيزات مدار قدرت ولتاژ بالايی داشته اما تجهيزات موجود در مدار فرمان با ولتاژ جريان پايين هم مي­‌توانند کار کنند. مدارهاي فرمان در زمينه کنترل و مدارهاي قدرت در زمينه قطع و وصل جريان کاربرد دارند. مدار قدرت از سيم، کابل و شيشه تشکيل شده و سطح مقطع آن نيز بزرگ است در حالی‌که مدار فرمان سيم‌­هايی با سطح مقطع بسيار پايين دارد. مدارهای قدرت به شکل سه فاز طراحي شده ولي مدارهاي فرمان به صورت تک فاز AC و يا DC با ولتاژهاي گوناگون طراحي مي‌­شوند. از نظر تعداد مسير نيز تعداد مسيرهاي موجود در مدار قدرت کمتر از تعداد مسيرهاي مدارهاي فرمان است. يک ديگر از تفاوت­هاي اين دو مدار در اين است که عيب يابی در مدار قدرت نسبت به مدار فرمان بسيار ساده­تر و سريعتر است. مدار فرمان بدون وجود مدار قدرت بدون کاربرد خواهد شد.


0

The difference between the control circuit and the power circuit is that the control circuit includes fuses, miniature switches, timers, metal bars, etc., which is responsible for controlling the circuit and is powered by single-phase electricity, but the power circuit is generally powered by three-phase electricity. It works and is a function of the command circuit


0
برای ارسال پاسخ شوید.