بسته بندی نامناسب

کدام محصولات یا خدماتی رو تو فروشگاه ها یا اداره ها دیدین که بسته بندی افتضاحی دارن؟

و کدام محصولا هستن که فروش کم آنها واقعا به چشمتون اومده؟

به عبارت دیگر به نظر شما کدام محصولات حال حاضر فروش کم و بی ارزشی دارند؟

برندشون چیه

ممنون

بازاریابی کارآفرینی برندسازی

با سلام؛

 

به نظر من، بسته بندی های کالاها باید متناسب با مخاطبین عمده آنها باشه تا بتونه جذب کنه

مثلا در بحث تنقلات مثل چیپس و بسکویت که بخش عمده مخاطبین آن، بچه ها هستند، طرح های خلاقانه و جذاب تری میتونه ارائه بشه.


1

سلام 

بی شک با وجود سلیقه های متفاوت، بسته بندی کالا به همراه طراحی خوب و شرایط محصول موضوع ساده ای نیست و نمی توان تعریف مشخصی برای آن ارائه نمود. اما برای بسته بندی باید از هنر و طراحی و نوآوری استفاده کرد تا به عنوان یک عامل مهم به فروش کالا کمک کند. برخی کشورها با بسته بندی به ظاهر خوب و شیک در فروش موفقیت هایی دارند. بدون شک کیفیت و نام برند در فروش آن تاثیر بسزایی دارد ولی ظاهر و نوع بسته بندی که برای مصرف کننده خوشایند باشد موجب رونق فروش می شود. به نظر بنده بسته بندی نوعی احترام به سلیقه و پول مصرف کننده است. زیبایی ظاهری، راحتی استفاده از بسته بندی، ایده های خلاقانه، فرم ظاهری و... می تواند موجب فروش بیشتر شود. مواردی که متاسفانه برخی از شرکت ها به آن دقت نمی کنند و صرفا به فکر تولید و انبار کردن کالای خود هستند. 

 


1

سلام علیکم:

بسته بندی( pakaging)‌‌ یکی از بحث های علم MBA یا مدیریت بازرگانی است، هرچه محصولی ایمن ترو زیباتر بسته بندی شده باشد، فروش و صادراتش بهتر و پر طرفدارتر خواهد بود. برای رونق صادرات، ۲۰ تا ۴۰ درصد هزینه بر روی بسته بندی معقول بنظر میرسد، هرچند اگر در نظر بگیریم که بسته بندی کالا جنبه تبلیغاتی برای یک برند را دارد، بعضی از کمپانی ها برای تبلیغات یک کالا، تا ۹۰ درصد هزینه میکنند.


1

کیفیت نامناسب محصول بی احترامی به مصرف کننده است، اینجور کالاها باید خریداری نشوند حتی اگر کیفیت عالی داشته باشند،که معمولا نیست!(حساب محصولات با کیفیت و معتبر ایرانی تولید داخل جداست)
از طرفی شرکتهای خارجی محصولات را بصورت پکهای اقتصادی، شیک و مقاوم تولید کرده و بازار را از بیشترشرکتهای ایرانی در کشورهای همسایه میگیرند

 


2

محصولاتی که ارگانیک هستند بسته بندی جذابی ندارند


2

مایع ظرفشویی خاکستر با وجود اینکه محصولش بسیار خوب و عالیه قدرت شویندگی بالا داره بویی از محصول در ظروف باقی نمیمونه بعد از شست شو ولی جلدش خیلی سنتی و قدیمیه به نظرم پلاستیک ضخیم و رنگ معمولی بدون جذابیت برای خرید مشتری فقط مشتریان قدیمی این محصول که میشناسن میخرنش من تو مغازه ها زیاد می بینم که همیشه گرد وخاک روی محصول نشسته و محصولات با قوطی های زیبا بدلیل هوش هیجانی مشتریان سریع تر فروش می رن.


2

بعضی از دستمان کاغذی های اقتصادی، از پلاستیکی به عنوان جعبه استفاده می‌کنند که بسیار نازک و پایین تر از حد انتظار و حداقل کیفیت است. 


1

 

بسته بندی( pakaging)‌‌ یکی از بحث های علم MBA یا مدیریت بازرگانی است، هرچه محصولی ایمن ترو زیباتر بسته بندی شده باشد، فروش و صادراتش بهتر و پر طرفدارتر خواهد بوددر صادرات بسیار مهم هست.مثلا پرتقال صادرات اش به روسیه با کیفیت بسته بندی بهتر نسبت به صادرات آن به افغانستان و عراق می باشد.


1

نوع بسته بندی در ایران در سال های اخیر چشمگیر شده است و واقعا بمراتب بهتر و باکیفیت انجام می شود ولی توضیحی که می توان داد این است که شرکت های نوپا بدلیل رقابتی بودن بازار و شاید توان مالی آنچنانی برای ارائه بسته بندی های با کیفیت را نداشته باشند و این امر سبب کم اهمیت شدن محصولات می شود بنابراین می توان گفت بسته بندی مناسب بهمراه محصول با کیفیت تبدیل به برند خواهد شد.


1
برای ارسال پاسخ شوید.