در زمینه فرصت مطالعاتی شش ماهه در دوره دکترا چه تسهیلاتی وجود دارد؟ آیا در دانشگاه تهران تسهیلات متفاوت و خاصی در نظر گرفته شده است؟ آیا در هر گروه تعداد خاصی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند؟

با سلام لطفاً در مورد نحوه ی اجرای آزمون وسع که در بسته حمایتی پس از گرانی بنزین به کاربرده شد؛  چنانچه اطلاعاتی دارید ارائه نمایید. با تشکر

دوستان کسی جواب تمرین های اخر فصل کتاب ادوات زی رو داره؟ 

با سلام 

بنده یک فایل پی دی اف دانلود کردم که حاوی سوالات ازمون زبان هست و گزینه صحیح با هایلایت مشخص شده.  برای اینکه بتونم تست بزنم باید هایلاتشو بردارم که با هر نرم فزاری امتحان کردم این گزینه رو نداشت. در حالت عادی میشه روی بعضی پی دی اف ها هایلایت گذاشت یا اون رو برداشت ولی این فایل طوریه که نه نمیشه هایلایت کرد نه هایلایتش رو حذف کرد... دو روزه درگیرشم... کمک کنید لطفا.  

ایمیل: rahele.chatrsefid@gmail.com

این نوع فایل PDF احتمالاً به‌صورت اسکن‌شده یا Image-based هست یا به‌صورت فلت (Flat) ذخیره شده؛ یعنی تمام متن و هایلایت به‌صورت یک تصویر در اومده، نه متنی قابل ویرایش. راه‌حل‌ها (مختصر و مفید): روش ۱: تبدیل PDF به تصویر و حذف هایلایت 1. با نرم‌افزار PDF-XChange Editor یا Adobe Acrobat Pro کل صفحات رو به تصویر (مثلاً PNG یا JPG) تبدیل کن. 2. با برنامه‌هایی مثل Photoshop یا حتی Paint، هایلایت‌ها رو پاک کن (با ابزار Brush یا Clone). 3. سپس دوباره با نرم‌افزار ساخت PDF، این تصاویر رو به یک PDF جدید تبدیل کن. روش ۲: OCR و بازسازی فایل 1. با نرم‌افزار ABBYY FineReader یا Adobe Acrobat Pro فایل رو OCR کن (تشخیص متن از تصویر). 2. بعد از تشخیص متن، فایل به صورت قابل ویرایش درمیاد. 3. حالا هایلایت‌ها قابل حذف هستن یا می‌تونی کل متن رو بدون هایلایت کپی‌برداری کنی و توی یک فایل جدید بریزی. روش ۳: ساخت فایل جدید بدون هایلایت اگر فقط می‌خوای سوال‌ها رو بخونی و تست بزنی: با OCR یا تایپ دستی، فقط خود متن سوالات رو توی Word یا Google Docs بریز. اینطوری یه دفترچه تمرین تمیز خواهی داشت.

2 هفته پیش

قرآن کریم فرموده است:

- هیچ تر و خشکی نیست مگر اینکه در کتابی آشکار است (لارطبِ و لایابسِ إلّا فی کتابِ مبینِ) ...

- هیچ خرد و کلانی نیست مگر اینکه نوشته شده است (کلُّ صغیرٍ و کبیرٍ مُستَطَرٌ) ...

- هیچ ذره‌ای در دل زمین وجود ندارد مگر اینکه در کتابی آشکار است (لاحبةِ فی ظُلُماتِ ألأرضِ) ...

- این قرآن بیان کننده‌ی هر چیزی است (تبیانٌ لکلِّ شیءٍ) ...

موضوعات و سؤالات بی‌شماری در شاخه‌های علوم مختلف در دنیای ما وجود دارد که ناشناخته و مجهول است ... پس چرا برای آنها در قرآن جوابی نمی‌بینیم؟ در حالیکه قرآن إدعا کرده است که: هر "پاسخی" برای هر چیزی (تر و خشک، خرد و کلان) در قرآن موجود است ...

تذکر مدیریت دانشنامه : با سلام و احترام لطفا در ارسال پاسخ‌های بی رویه در پست‌ها به منظور کسب امتیاز جدا خودداری کنید. پاسخ‌های محیط دانشنامه تنها باید در محور سوال باشد و نیازی به نوشتن پاسخ های گفتگو محور  نیست ، پاسخ ها باید کامل باشد ، نیازی به نوشتن تشکر و احوال پرسی در پاسخ های دانشنامه نیست در صورت تکرار پاسخ حذف و امتیاز منفی به کاربران تعلق خواهد گرفت.

 

با سلام خدمت عزیزان 

از دوستانی که در رشته ی بیمه فارغ التحصیل شده اند خواهشمندم راهنمایی فرمایند بهترین روش اشتغال در رشته بیمه در شرکت های خصوصی بیمه های بازرگانی هست یا در فعالیت در شعب های بیمه تامین اجتماعی تشکر از راهنمایی شما 

چرا دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به امر پژوهش و انجام پایان نامه توسط خود بی میل شده اند(با توجه به تعداد مقالات رسیده به مجلات و کنفرانسهای داخلی)

دلایل بی‌میلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به پژوهش و انجام پایان‌نامه می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. برخی از این عوامل عبارتند از: 1. فشارهای اجتماعی و اقتصادی: بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی تحت فشارهای مالی و اجتماعی هستند و ممکن است مجبور به کار تمام‌وقت یا نیمه‌وقت شوند که این امر زمان و انرژی مورد نیاز برای انجام پژوهش‌های علمی را کاهش می‌دهد. 2. کمبود حمایت‌های معنوی و مالی: نبود حمایت‌های مالی و منابع کافی برای انجام پژوهش‌های عمیق، یا نبود مشاوران پژوهشی با تجربه می‌تواند انگیزه دانشجویان را کاهش دهد. 3. مشکلات مرتبط با دسترسی به منابع علمی: در بسیاری از موارد، دسترسی به منابع علمی و مقالات خارجی محدود است که می‌تواند مانع پیشرفت پژوهش‌ها و ایجاد انگیزه برای نگارش مقاله یا پایان‌نامه شود. 4. عدم ارتباط میان پژوهش و نیازهای عملی: برخی از دانشجویان احساس می‌کنند که پژوهش‌های انجام شده ارتباط چندانی با مشکلات و نیازهای عملی جامعه ندارند و این امر ممکن است باعث بی‌میلی آنان نسبت به ادامه پژوهش‌ها شود. 5. محدودیت‌های سیستم آموزشی: سیستم آموزشی ممکن است به‌گونه‌ای باشد که پژوهش بیشتر به عنوان یک وظیفه و نه یک فرصت برای یادگیری و کشف موضوعات جدید دیده شود. 6. مشکلات در روند پذیرش مقالات و پایان‌نامه‌ها: روند پیچیده پذیرش مقالات و ارزیابی پایان‌نامه‌ها ممکن است دانشجویان را از تلاش برای چاپ مقالات و انجام تحقیقات گسترده‌تر منصرف کند. 7. عوامل روان‌شناختی: احساس ناتوانی یا اضطراب از موفق نشدن در انجام پژوهش‌های علمی نیز می‌تواند موجب کاهش انگیزه دانشجویان شود. برای حل این مشکلات، نیاز به تغییرات در سیستم آموزشی، فراهم کردن منابع بیشتر و تقویت ارتباطات پژوهشی در دانشگاه‌ها وجود دارد

2 هفته پیش