گفت‌وگوی علمی

مقاله فارسی

با عرض سلام،

روند چاپ مقالات فارسی چگونه است؟ 

(بعد از نگارش مقاله چگونه می توانیم آن را منتشر کنیم؟)

#مقاله

با سلام 

بعد از نگارش مقاله بایستی شما مجله مناسب با موضوع مقاله تون رو پیدا کنید
مقاله را برای مجله بفرستید یا در اصطلاح سابمیت کنید، پس از صلاح دید اولیه

اگر مقاله شما مناسب مجله بود، وارد پروسه داروی می شود و داوران مربوطه و

متخصص در مورد ان نظر داده و کامنت میگذارند، که در نهایت با اعمال کامنت 

ها و جواب از طرف نویسنده به کامنت داوران، مقاله توسط مجله پذیرفته یا رد 

میشود. حالا بستگی به مجله که رایگان یا پولی باشد، نویسندگان هزینه را پرداخت

و مقاله چاپ میگردد.


2

موفق و موید باشید خانم باباخانی 


0

مقاله نویسی علمی پیشرفته

مقاله نویسی علمی پیشرفته

مدرس: دکتر آیدین مهدیزاده تهرانی           محمدرضا شمشیرگر زمان برگزاری: 27 تیر 1398 مکان برگزاری: کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران

برگزار شده شما می توانید از این فایل که در سامانه  قسمت دوره های آموزش مراجعه  کرده استفاده نمایید


0

با سلام

میتوانید از سایت زیر که به صورت گام به گام نحوه نوشتن مقاله و ارسال آن به مجلات را توضیح داده استفاده کنید

https://www.writeme.ir/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/


0

با سلام و عرض ادب

شیوه ارسال مقاله به مجلات معمولا به دو شکل است. یا باید مقاله را به نشانی خاصی از پست الکترونیکی مجله ارسال کنید یا آن را در بخشی از وبسایت مجله آپلود یا بارگذاری نمایید.

با ارسال یا اصطلاحا سابمیت (submit) به مجله موردنظرتان وارد فرایند داوری می‌شوید. باید در وبسایت مجلات نگاه کنید و ببینید که فرایند داوری مقالات در هر مجله چقدر است. بعضی از مجلات این مدت زمان را چند هفته و بعضی چند ماه اعلام می‌کنند. معمولا بازه‌ای زمانی از سوی مجلات مختلف برای فرایند داوری اعلام می‌شود. این بازه از چند هفته تا حتی یک سال هم متغیر است.


0

برای چاپ مقاله فارسی، باید مراحل مشخصی را طی کنید که شامل انتخاب مجله مناسب، ارسال مقاله، داوری و انتشار نهایی است؛ ۱. انتخاب مجله مناسب ابتدا باید مجله‌ای را انتخاب کنید که از نظر حوزه تخصصی با موضوع مقاله شما همخوانی داشته باشد. برخی از نکات مهم در انتخاب مجله عبارتند از: بررسی اهداف و دامنه مجله بررسی نمایه‌های علمی (ISC، SID، Magiran، Civilica و ...) توجه به ضریب تأثیر (Impact Factor) و اعتبار علمی مجله بررسی فرآیند داوری و مدت‌زمان انتشار ۲. آماده‌سازی مقاله بر اساس راهنمای مجله هر مجله دارای یک راهنمای نویسندگان است که شامل ساختار مقاله، نحوه ارجاع‌دهی، قالب‌بندی و الزامات دیگر می‌شود. مقاله خود را بر اساس این دستورالعمل تنظیم کنید. ۳. ارسال مقاله به مجله پس از آماده‌سازی، مقاله را از طریق سامانه آنلاین مجله یا ایمیل ارسال کنید. معمولاً مدارک زیر نیز لازم هستند: فایل مقاله (در قالب Word و گاهی PDF) فرم تعهدنامه نویسندگان اطلاعات نویسندگان (نام، وابستگی سازمانی، ایمیل و ...) نامه همراه (Cover Letter) که هدف مقاله و دلایل ارسال به مجله را توضیح می‌دهد ۴. فرآیند داوری پس از ارسال، مقاله وارد مرحله داوری می‌شود که معمولاً شامل مراحل زیر است: بررسی اولیه: از نظر رعایت فرمت و ساختار مقاله بررسی می‌شود. داوری تخصصی (Peer Review): مقاله توسط داوران متخصص ارزیابی شده و نظر خود را اعلام می‌کنند. این مرحله ممکن است چندین هفته تا چند ماه طول بکشد. اعلام نتایج داوری: نتیجه داوری ممکن است یکی از موارد زیر باشد: پذیرش بدون اصلاحات (بسیار نادر) پذیرش مشروط به اصلاحات جزئی نیاز به اصلاحات کلی و ارسال مجدد رد مقاله در صورت نیاز به اصلاحات، نویسنده موظف است تغییرات را اعمال کرده و نسخه اصلاح‌شده را ارسال کند. ۵. پذیرش و انتشار مقاله پس از تأیید نهایی، نامه پذیرش مقاله صادر شده و مقاله در نوبت چاپ قرار می‌گیرد. بسته به سیاست‌های مجله، انتشار مقاله ممکن است در نسخه چاپی یا الکترونیکی صورت گیرد. ۶. نمایه‌سازی و دسترسی به مقاله پس از انتشار، مقاله در پایگاه‌های نمایه‌سازی مرتبط قرار می‌گیرد (مانند ISC، SID، Magiran، NoorMags و ...). نکات مهم برای موفقیت در چاپ مقاله انتخاب مجله مناسب با بررسی اهداف و ساختار آن رعایت اصول نگارشی و علمی در مقاله توجه به نظرات داوران و اعمال اصلاحات پیگیری مستمر وضعیت مقاله در سامانه مجله اگر بخواهید مقاله خود را در مجلات معتبر بین‌المللی نیز منتشر کنید، باید از مجلات نمایه‌شده در Scopus یا ISI استفاده کنید که فرآیند پیچیده‌تری دارد.


0
برای ارسال پاسخ شوید.