Loading...

ختم سوره‌ی مبارکه‌ی واقعه که بسیار مجرب و عالی برای وسعت رزق در هر زمینه‌ای است که تخلف ندارد. (أعم از معنویت، تحصیل، شغل، إزدواج، خرید، فروش و غیرهم) ...

سلام بر دوستان عزیز. این ختم در واقع یکی از ختومات سوره‌ی واقعه هست و بارها تجربه شده. مرحوم علامه سید عباس حسینی کاشانی (رضوان ألله علیه) در کتاب مصابیح ألجنان فرموده‌اند: ... قرائت این سوره تأثیر عجیب و غریبی در وسعت رزق و معیشت دارد و ما برای آن دو صورت دیدیم ...


1

- صورت أول: از شب شنبه (جمعه شب) شروع کنید به قرآئت سوره‌ی واقعه و هر شب سه بار و شبهای جمعه هشت بار این سوره را قرآئت کنید و تا پنج هفته ادامه دهید. (آخرین شب، شب جمعه خواهد بود). هر شب قبل از شروع به قرآئت، این دعا را بخوانید: أللّهُمَّ أرزُقنا رِزقاً واسِعاً حَلالاً طَیِّباً مِن غَیرِ کَدٍّ و إستَجِب دَعوَتی مِن غَیرِ رَدٍّ و أعوذُ بِکَ مِن فَضیحَتَیِ ألفَقرِ و ألدَّینِ و إدفَع عَنّی هذَینِ بِحَقِّ ألإمامَینِ ألسِبطَینِ ألحَسَنِ و ألحُسَینِ بِرَحمَتِکَ یا أرحَمَ ألرّاحِمینَ. (یعنی هر شب فقط یک بار قبل از شروع به قرآئت، این دعا رو باید بخوانید، به عبارتی دیگر یک بار این دعا رو میخوانید، بعد سه بار پشت سر هم سوره‌ی واقعه رو قرآئت می‌کنید).


1

- صورت دوم: شب شنبه (جمعه شب) که أول ماه قمری باشد تا شب پنجشنبه (چهارشنبه شب)، هر شب پنج بار سوره‌ی واقعه را قرآئت کنید و شب جمعه (پنج‌شنبه شب) یازده بار بخوانید و هر شب قبل از شروع به قرآئت سوره، سه بار دعایی که در صورت أول گفته شد را بخوانید و بعد از تمام شدن سوره این دعا را بخوانید: یا رازقَ ألمُقِلّینَ و یا راحِمَ ألمَساکینَ و یا دَلیلَ ألمُتَحَیِّرینَ و یا غیاثَ ألمُستَغیثینَ و یا مالِکَ یَومِ ألدّینِ إیّاکَ نَعبُدُ و إیّاکَ نَستَعینُ. أللّهُمَّ إن کانَ رِزقی فی ألسَّمآءِ فَأنزِِلهُ و إن کانَ فی ألأرضِ فَأخرِجهُ و إن کانَ بَعیداً فَقَرِّبهُ و إن کانَ قَلیلاً فَکَثِّرهُ و إن کانَ قَریباً فَیَسِّرهُ و بارِک لَنا فیهِ بِرَحمَتِکَ یا أرحَمَ ألرّاحِمینَ. (یعنی هر شب سه بار قبل از شروع به قرآئت سوره، دعایی که در صورت أول گفتیم رو باید بخوانید به عبارت دیگر إبتدآء سه بار آن دعا رو می‌خوانید، بعد پنج بار پشت سر هم سوره‌ی واقعه رو قرآئت می‌کنید و بعد از إتمام پنج بار سوره، یک بار هم دعای أخیر رو می‌خوانید).


1

سلام حاج آقا نوروزی وقت بخیر وعالی انشاالله از مطالب بسیار ارزشمندتان بسیار سپاسگزارم. درضمن میشه در خصوص فرمایش آقای صعودی هم نظری عنایت بفرمایید ممنونم


0

سلام عزیزم ... دستور به ذکر، دستور خاص و إجازه لازم دارد ... آقای صعودی باید بفرمایند که منبع دستور چه و کجا هست؟ ظاهرا ایشون فقط توصیه کردند ... و إلا هیچ مرشدی سالک را دستور به ذکر در تایم مشخص نمی‌دهد ... به اینکه هر چقدر که در توان داری در یک ساعت این ذکر را بگو ... تعداد ذکر هماننند کلید دندانه است و بلکه دقیقتر. در إبتدا "کمیت ذکر" مهم است و سپس "کیفیت" و "نفس سالک" مؤثر در بروز نتایج است ...


2

مهمتر اینکه مرشد و هادی، با توجه به روحیات و إستعداد و ظرفیت و صلاح سالک، دستور می‌دهد. إلا بعض از دستورات که عمومی هستند (همانند نمازهای واجب که نوعی سلوک و ذکر می‌باشند). پس دستور به ذکر خاص (بدون تعداد) در تایم مشخص برای عموم، کاری خلاف ضابطه است.


2

شيخ كلينى از حضرت صادق عليه السلام روايت كرده كه هر كه بعد از نماز صبح و نماز مغرب بگويد هفت مرتبه‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ‏ حق تعالى دفع كند از او هفتاد نوع از انواع بلا را.


1

محمدرضای عزیز ... - تکرار ذکر، لغایتِ إیجاد شوق بیشتر در عاشق، إسباب ملولیست نه رشد ... و تا به حال شاهدی قابل إعتنآء بر این موضوع یافت می‌نشده است ... - (می‌توانی یک بار بگو، دو بار بگو، یا "ز عدد بیرون هست" بگو، کراهتی در ذکر وجود ندارد) ... حرفی قابل إعتنآء است لکن محصولِ آن، آشی است که همه چیز را در دیگ ریخته و سرش را بسته و پزانده‌اند ... ألبته به مذاق آشپز خوردنی هست ولی این کجا و تناول طعامی که دستورش (به حکم "أنزل علینا مآئدة مِن ألسمآء") از عالم علو است کجا؟ تا بدانجا که مرشد شرایط زمانی و حتا مکانی سالک را مد نظر دارد... ای چه بسا طی طریق بی مرشد، جز بُعد و وحشت بر سالک نیافزاید ... مگر آنکه دستورات عمومی أذکار (همانند صلوات یومیه و تسبیح حضرت زهرآء سلام ألله علیها) به نحوی شرف صدور یافته است که خلایق از نعمت حلاوت ذکر و ذاکر و مذکور بی‌نصیب نباشند ... هر آنکس که دستور عمومی به ذکر خاص با عدد خاص می‌دهد یا باید معصوم باشد و یا مأذون از معصوم ... این إشکالی است که بر مرحوم شیخ عباس قمیّ (صاحب مفاتیح ألجنان نیز وارد است ...


1

جناب دکتر قلیزاده‌ی عزیز ... روایت معتبر است و در این حد ذکر برای عموم مردم جایز است ... بیشتر از آن و کمتر از آن دستور خاص لازم دارد ...


2