در إرتباط با پیام قبل، خانم #آیدا_بهروزی سلام علیکم ... إبتدآء لازم است که بگویم؛ سزاوار بود نظرم در رابطه با پیام شما را، ذیل همان پیام به صورت پینوشت درج مینمودم ... ولی چون معمولا أعضآء پینوشتها را پیگیری نمینمایند و پست شما نیز قابل توجه بود، در پستی جداگانه درج نمودم. إدامه در پینوشت ...
پدیده مهاجرت در ایران که به آن إشاره کردید، در تمام کشورهای دنیا در حال إتفاق است و بسیاری از کشورها در دنیا سردمدار در این زمینه هستند و ظاهرا اینطور است که نگاه غالب کشورها در این زمینه، نگاهی است که ناظر به سرمایه در گردش جهانی نیروهای إنسانی خود هستند و کشورها به عنوان بخش مهمی از ارزش افزوده خود در بلند مدت به آن نگاه میکنند ... همانطور که قرآن کریم در این زمینه فرموده است؛ فَلَولا نَفَرَ مِن کُلِّ فِرقةٍ مِنهُم طآئِفَةٌ لِیَتَفَقَّهوا فی ألدینِ و لِیُنذَروا قَومَهُم إذا رَجَعوا إلَیهِم (چرا گروهی از شما در زمین مهاجرت نمیکنید تا به وسیلهی آن دانش لازم را برای زندگی خود بدست آورده و در بازگشت مردمان خود را بهرهمند سازید) ... پس در درجه أول، مهاجرت أمری خوب و لازم برای هر أمتی است، منتها همراه با شرط لازم "بازگشت به کشور". پس مهاجرت نخبگان لزوما "بحران" تلقی نخواهد شد و بسا در بازگشت به کشور با إرتباطگیری با سایر نخبگان، به یک شبکه علمی و در راستای منافع کشور دست یابند.
1
و اگر بخش دوم (بازگشت مهاجرین) إتفاق نیافتد، دلالت بر عدم توانایی سیستم مدیریت کشور در جذب و حفظ آنان خواهد داشت ... حال سؤالات مهم اینجاست که؛ - وظیفهی جذب و حفظ نخبگان بر عهدهی چه کسانی است؟؟؟ - إیجاد مسیر شغلی و درآمد مکفی بر عهده کدام گروه است؟؟؟ - پیوند بین دانشگاه و بازار و جامعه و صنعت از وظایف کدام قشر است؟؟؟ - إیجاد بستر تولید علم و ثروت را چه أفرادی عهدهدار هستند؟؟؟ آیا عوام از مردم باید آن بستر را فراهم کنند؟ آیا إفرادی خارج از این مرز و بوم باید آمده و بسترسازی کنند؟ و یا خودبخود فراهم خواهد شد؟ پاسخ به این سؤالات و اینکه چه أفرادی متولی و متعهد به تحقق این أمور هستند را میخواهم از لسان وجدانبیدار و ضمیرآگاه و باطنروشن حضرتعالی بدانیم و بفهمیم ...
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
ولی پرواضح است که در بستر فرهنگ غنی و إلهی ما، افزون بر اینکه بازگشت به کشور نه تنها به دلیل بهرهمندی بیشتر از نعمتها و مواهب إلهی (در راستای بندهی خوب خدا بودن) است، بلکه ریشه در عِرق ملی مذهبی ما دارد که همین دلیل موثقتر و سزاوارتری است بر اینکه، بازگشت ایرانیان مهاجر به ایران از تمام کشورهای دنیا بسیار بسیار بیشتر باید باشد ... لکن در بستری که توسط دولت مهیا و فراهم خواهد شد و مشخص است که بدنه دولت (أعم از مجریه و مقننه) منتخب از کدام أفراد و گروه و قشر است ... هر عیب که هست از مسلمانی ماست ...
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
1.برای ارتباط با سایر کاربران حتما باید عضو ویژه سازمان باشید.
2.برای استفاده مناسب در طول روز نباید تعداد درخواستهای زیادی ارسال کنید.
3.قوانین را رعایت کنید و به دوستان خود احترام بگذارید.
4. حداقل 3 حرف و حداکثر 300 حرف برای پستها و نظرات بنویسید.
نمایش تصویر
راهنمای پشتیبانی
×در صورت فعالیت در شبکه اجتماعی سازمان، پروفایل و مطالبتان برای سایر کاربران نمایش داده خواهد شد.
همچنین در روز تولدتان از طرف بقیه کاربران پیام تبریک و امتیاز هدیه دریافت خواهید کرد.
مشاهده قوانین
فعالسازی حساب کاربری
جهت فعالیت در شبکه اجتماعی، لازم است اطلاعات حساب کاربری شما تأیید شده باشد
پس از تکمیل اطلاعات، ظرف ۲۴ ساعت حساب شما فعال خواهد شد.
عضویت ویژه
دسترسی نامحدود به کلیه خدمات سامانه به مدت ۱ سال
امکانات ویژه شامل:
عضویت ویژه
دسترسی به امکانات فوقالعاده
میدونستی اگر این عضویت ویژه رو بگیری...
|
کارت دانشجویی بینالمللی
(اگر دانشجو هستی)
۱۶ یورو (۱۳ یورو نسخه دیجیتال + ۳ یورو نسخه فیزیکی)
|
|
|
۱۶ دوره آموزشی + ۱۰ ترم انگلیسی Hi English
۲۴ میلیون تومان
|
|
|
مشاوره و ثبت شرکت
۳ میلیون تومان
|
|
|
تخفیفهای VIP
نامحدود
|
مدیریت افراد محدودشده
درحال بارگیری لیست افراد محدودشده...
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید: