Loading...
دانشنامه

توانایی تولید برق (پنل های خورشیدی) در هر شرایط آب و هوایی را چگونه ارزیابی میکنید؟؟

یکی از مزایای بزرگ پنل های خورشیدی این است که آنها می توانند در هر جایی از کره زمین و در هر شرایط آب و هوایی کار کنند. پنل های خورشیدی قادر هستند در شرایط برفی، بارانی، بارش تگرگ و یا حتی طوفانی برق تولید کنند؛ چون کافی است تنها مقداری از نور خورشید به این پنل ها برخورد نماید.

برق مهندسی برق الکترونیک

با سلام و عرض ادب

به نظر بنده پنل های خورشیدی یکی از بهترین روش های تولید برق با توجه به شرایط آب و هوایی هست ولی البته  معایب کمی هم دارد که باید با توجه به شرایط محیطی در نظر گرفت و مد نظر قرار داد.

با تشکر...


1

با سلام

به نظر من پنل های خورشیدی روش مقرون به صرفه ای برای تولید برق هستش نسبت به دیگر روش ها به شرطی که در محیطی قرار بگیره بیشترین بازدهی را داشته باشه مثل کویر ایران که بکرترین منطقه برای استفاده از پنل های خورشیدی می باشد.


1

سلام

شرایط آب و هوایی تنها یکی از عوامل موثر بر تولید توان توسط پنل های خورشیدی هست. 


1

با سلام و عرض وقت بخیر در بحث توانایی تولید برق از پنل های خورشیدی باید طول عمر قطعات و صرفه اقتصادی که تولید برق با این پنل ها دارد را حساب کنیم همچنین درست است که پنل ها میتوانند در شرایط مختلف آب و هوایی برق تولید کنند ولی این برق تولیدی به چه میزان است؟ نرم افزارهای مختلف میتوانند به راحتی در محاسبه این پارامترها ما را راهنمایی کنند. بنده فارق التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک هستم و مجدد در حال تحصیل در رشته مشاوره پایان نامه بنده در مورد بررسی صرفه اقتصادی تولید برق با کلکتورهای خورشیدی بود البته با نرم افزاری که کار کرده ام به راحتی میتوان نشان داد که در کدام قسمت ایران به ازای هر تعداد پنل خورشیدی چه میزان برق تولید میشود


1

بیشتر در مناطق با تابش آفتاب زیاد مورد استفاده دارد؛به طور مثال در شمال کشور که بیشتر اوقات روز هوا ابری هست استفاده از پنل های خورشیدی کاربرد چندانی ندارد.


1

در ایران بهینه است.


1
برای ارسال پاسخ شوید.