Loading...
دانشنامه

مقاله فارسی

مقاله فارسی چه کاربرد هایی دارد ؟ 

راهنمایی مقاله مقاله

با سلام

مقاله فارسی همانند مقالات انگلیسی دارای ارزش نگارش می باشد. همانطور که در کشورهای اروپایی و آمریکایی و سایر مقاله علمی نوشته می شود و دارای امتیاز و مقیاس رتبه بندی در علم و پژوهش هم هست مقالات فارسی هم در همان ارزش و مقیاس می باشند با این تفاوت که زبان آنها انگلیسی زبان ما فارسی است حالا چون کشورهایی که زبان اسپانیایی و یا فرانسوی دارند مقاله به این زبان چاپ میکنند دارای ارزش علمی نیستند؟  یعنی اینقدر زبان ما پست شده که در جامعه علمی ما مقاله فارسی بی ارزش شده؟ 

متاسفانه در جامعه علمی ما، معیار اعتبار و رتبه علمی شده چاپ مقاله انگلیسی درمجلات خارجی.


3

با سلام

تما م مقالت فارسی اعم از همایشی و علمی پژوهشی دارای امتیاز می باشند. به گونه ای که تفاوت امتیاز مقالات علمی پژوهشی با ISI در حد 1 امتیاز هست (البته برای اهداف مختلف این امتازبندی ها دارای تفاوت می باشند) واصلا نباید با این دید نگاه کردکه هیچ ارزشی ندارد.

اما باید به این نکته دقت کرد که الان زبان بین المللی و رسمی دنیا انگلیسی هست و شما وقتی مقاله فارسی می نویسی مخاطب شما محدود به فارسی زبان ها می شود فقط اما وقتی مقاله شما با زبان لاتین نباشد این مقاله شما را کل دنیا می توانند بخوانند ومخاطب شما از ایران و فارسی زبانان به کل دنیا گسترش پیدا می کند.

ولی در هر حال شما باید از همه نوع مقاله (همایشی، علمی ترویجی، علمی پژوهشی، همایشی بین اللمللی با زبان انگلیسی، ISI) داشته باشید چون در این صورت هست که شما تفاوت این ها را نحوه نگارش این مقالات را خواهید فهمید و از امتیاز همه این ها در موارد مختلف استفاده خواهید کرد چون همه این ها برای خودشان داریا امتیاز هستند و شما زمانی داکثر این امتیاز را خواهید داشت که از تمام این مقالات داشته باشید.

امیدوارم مفید بوده باشد


1

مقالات فارغ از زبان نگارشی( چه فارسی و چه انگلیسی)، بستگی به میزان کارایی و کاربردشان در حیطه های مختلف ممکن است مفید باشند. مثلا در علوم ریاضی ممکن است به آسان تر شدن حل یک مسئله کمک کنند، در علوم پزشکی منجر به یک روش درمانی بهتر نسبت به درمان موجود شود و ... .

پس بهتر هست بگوییم آیا مقاله کاربردی است؟ اگر هست در چه حیطه ای قرار است کاربرد داشته باشد؟

 


1

سلام

مقالات فارسی همچون مقالات انگلیسی دارای امتیازات خاص خودشو دارد که شامل تاثیر در مصاحبه دکتری در دانشگاه های ایران و....


1

با سلام و عرض ادب

مقالات فارسی از نظر ساختار و امتیاز تفاوت قابل توجهی با مقالات انگلیسی ندارد و تنها تفاوت این مقالات با انواع اینترنشنال در زبان نوشتاری آن ها است که به زبان فارسی هستند. بهتر است که موقع چاپ مقاله، مقاله های فارسی خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنین.


1
برای ارسال پاسخ شوید.