Loading...
دانشنامه

راهنمایی در مورد انتخاب موضوع پایان نامه ی ارشد رشته مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید

با سلام، بنده علاقه مند به کار در زمینه ی پرینترهای سه بعدی هستم، به نظر شما موضوع پایان نامه ی من روی چه موضوعی در این حوزه می‌تواند باشد؟

مکانیک ساخت و تولید

پرینتر سه بعدی فلزی عالیه


0

سلام

یکسری به کنفرانس های جاری مرتبط بزنید


0

سلام شما می توانید از استاد راهنما کمک بگیرید یا پایان نامه های قبلی را نگاه کنید.


0

در قسمت کتابخانه سایت دانشگاه تهران منابع را کلیک کنید و موضوع search کنید نیز  به شما کمک می کند.


0

با عرض سلام و احترام 

 

محورهای اصلی انجام پایان نامه ساخت و تولید

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به سه زیر شاخه اصلی سیستم های تولید صنعتی، شکل دهی و در برخی موارد، مکاترونیک، تقسیم می شود. سیستم های تولید صنعتی مباحث مطرح در مورد انواع روش های ساخت و تولید و بهینه سازی آن ها به لحاظ هزینه و زمان می باشد. شکل دهی یک گرایش مشترک بین مهندسی مواد و مکانیک می باشد. محورهای اصلی این گرایش بررسی روش های شکل دهی فلزات و آنالیز آن ها با روش های مختلف، می باشد. گرایش مکاترونیک نیز یک گرایش مشترک بین مکانیک و برق می باشد که مهم ترین مبحث مورد بررسی در آن، رباتیک می باشد.

  • انجام پایان نامه ساخت و تولید – شکل دهی فلزات

عناوین پروژه‌ها: تجزیه و تحلیل کشش عمیق، فرآیند هیدروفرمینگ، شکل دهی تدریجی، اکستروژن، نورد، خم کاری، برگشت فنری در شکل دهی، شکل پذیری، منحنی های FLD، شکست و خرابی در شکل دهی.

  • انجام پایان نامه ساخت و تولید – تست‌های غیر مخرب

عناوین پروژه‌ها: آکوستیک امیشن، التراسونیک، تحلیل خرابی در کامپوزیت ها، بررسی تنش پسماند در سازه ها، بررسی تنش پسماند در جوشکاری، سوراخ کاری کامپوزیت، بررسی انواع مدهای شکست، روش‌های آکوستوالاستیک.

  • انجام پایان نامه ساخت و تولید – جوشکاری

تحلیل المان محدود فرآیندهای مختلف جوشکاری مانند اصطکاکی اغتشاشی، جوشکاری لیزری، زیرپودری، TIG و MAG، مكانيك شكست، تحلیل خزش و خستگي، جوشکاری انفجاری، جوشکاری نفوذی، جوشکاری پلیمر، جوشکاری مقاومتی، شبیه‌سازی در فرایندهای جوشکاری

  • انجام پایان نامه ساخت و تولید – ماشینکاری

تحلیل المان محدود انواع فرآیندهای ماشینکاری مانند سنگ زنی، فرزکاری، تراشکاری و روش های نوین ماشینکاری، بررسی مکانیزم براده برداری در مواد ترد و سخت، بررسی انتقال حرارت در براده برداری.

  • انجام پایان نامه ساخت و تولید – متالورژی

بررسی ریزساختار در انواع زمینه های فولادی، آلومینیومی و مس، بررسی و تحلیل فولادهای دوفازی، تست سختی و متالوگرافی، نانومواد، مواد هوشمند.

مباحث عملی و آزمایشگاهی

همانطور که اشاره شد، رشته ساخت و تولید مستلزم دروس عملی و آزمایشگاهی بسیاری می باشد. از مهم ترین کارگاه ها و آزمایشگاه های این رشته می توان به کارگاه ماشین های اونیورسال، جوشکاری، ریخته گری، عملیات حرارتی، آزمایشگاه مقاومت مصالح و متالورژی و برخی دیگر مانند کارگاه ماشین های کنترل عددی و اتومکانیک، اشاره نمود. معمولاً در اکثر موارد، پایان نامه های تعریف شده برای رشته ساخت و تولید، دارای یک فاز عملی بسیار حجیم می باشند که قسمت اصلی پایان نامه را شامل می شود. این فاز عملیاتی می تواند ساخت نمونه، بررسی پارامترهای مورد نظر روی نمونه و به دست آوردن شرایط بهینه برای یک عملیات خاص، انجام آزمون های مکانیکی و متالورژیکی مختلف روی نمونه، را می باشد. حجم اصلی پایان نامه نتایج حاصل از همین آزمون ها می باشد.


0

سلام

در حوزه ساخت تجهیزات دقیق پزشکی و بایومواد (مثل بافت و استخوان)


0

سلام 
به نظر بنده برید تو سایت ایرانداک و قسمت گنج و موضوع پایان نامه خود رو سرچ کنید و کارهایی که انجام شده رو بخونید بعد تو قسمت پیشنهادات همون پایان نامه کمک بگیرید واسه انتخاب کار و موضوع خیلی کمک تون میکنه


0

سلام ،

احتراما می توانید برای پایان نامه ارشد موضوع ساخت قطعات با دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی و نتیجه تست کشش و ضربه را برای یک قطعه بطور مثال قطعه ای از خودرو یا لوازم خانگی یا ... را کار کنید (موضوع : ساخت و تحلیل قطعه ............. به روش پرینتر سه بعدی فلزی ) 

تلفن تماس جهت راهنمایی بیشتر : 09199003282

وات ساپ و تلگرام : 09212744896

 حمید حاجی احمدی کارشناس پرینتر های سه بعدی پلیمری و فلزی


0
برای ارسال پاسخ شوید.