پژوهش‌های دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که آغاز زودهنگام کار و مدرسه با ریتم طبیعی بدن ناسازگار است و بیداری ۷–۸ صبح تا قبل از ۵۰ سالگی خستگی و آسیب جدی ایجاد می‌کند. محققان می‌گویند اگر کار از ساعت ۱۰ و مدرسه نوجوانان از ۱۱ صبح آغاز شود، خستگی و آشفتگی روزمره به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

استرس‌های شدید می‌توانند باعث ایجاد و تداوم افسردگی شوند، اما تحقیر، فقدان و طرد شدن توسط دیگران بیشترین پتانسیل را برای منجر شدن به افسردگی دارند.

در دنیای نوین آموزشی، تلفیق فناوری با روان‌شناسی یادگیری راهگشاست. آموزش باید بر پایه انگیزش درونی، خودشناسی و هوش هیجانی شکل گیرد. ترکیب ابزارهای دیجیتال با درک نیازهای روانی فراگیران، رشد ذهنی، خلاقیت و سلامت روان را تقویت می‌کند.

رویکردهای نوین آموزشی با ایجاد فضای تحول، بهره‌گیری از فناوری و روش‌های تدریس فعال، یادگیری عمیق و مشارکتی را تقویت می‌کنند و دانش‌آموزان را برای مواجهه با چالش‌های آینده آماده می‌سازند.