Loading...

باسلام 

از عزیزانی که در فعالیت های بازاریابی مشاغل یا هر شغل مناسب  دانشجویی  اطلاعاتی دارند خواهشمندم در صورت امکان فعالیتی درامد زا مناسب جهت فعالیت در اصفهان معرفی فرمایند.

 

با سلام

از آن جهت که فیلمنامه اساساً در مقام اثبات یک پیام است، آیا می توان این معادله را در رابطه با قهرمان (شخصیت مثبت) با فیلمنامه و با فیلمنامه نویس صحیح دانست؟

قهرمان (شخصیت مثبت) = فیلمنامه = فیلمنامه نویس

پیشنهاد می کنم برای رسیدن به پاسخ بحث شود

با سلام

از آن جهت که فیلمنامه اساساً در مقام اثبات یک پیام است، آیا می توان این معادله را در رابطه با قهرمان (شخصیت مثبت) با فیلمنامه و با فیلمنامه نویس صحیح دانست؟

قهرمان (شخصیت مثبت) = فیلمنامه = فیلمنامه نویس

پیشنهاد می کنم برای رسیدن به پاسخ بحث شود

 ممنون آقای نصیر زاده عزیز

البته که این یک فرض است. اما این که تنها در نوعی از انواع فیلم صادق است، گمان نمی کنم درست باشد. آیا ما در مقام فیلمساز یا فیامنامه نویس ممکن است بدون هیچ پیش فرض ابتدایی به ساختن یک فیلم یا نگارش یک فیلمنامه اقدام کنیم؟ در بدترین شکل ممکن است تصمیم بگیریم برای این که ثابت کنیم هیچ فیلمی هیچ پیامی ندارد، این کار را شروع کنیم. اما به هر حال همین هم خودش نوعی پیام است. البته پیام فیلم یا فیلمنامه همواره یک جمله خبری نیست! بلکه ممکن است انتقالی از حس را هم مد نظر قرار داد. پس ابتدا به ساکن فیلم الزاما پیام دارد. حالا فرض دیگری را مطرح کنیم، ممکن است ما در مقام فیلمساز یا فیلمنامه نویس بخواهیم نظریه یا پیامی را نفی کنیم. این نفی نیز نوعی اثبات است. اثبات نفی یک موضوع، باز هم اثبات است. مثل برهان خلف!

پس اگر این مقدمه را بپذیریم، باید بپذیریم که فیلمنامه نویس یا فیلمساز قصد اثبات پیامی را دارد. او برای این کار از تمام یا بخشی امکانات موجود در مقوله فیلم استفاده می کند تا به هدف و مقصود دست یابد. از جمله این امکانات ایجاد شخصیت قهرمان در درام. این شخصیت اساسا بار اثبات پیام فیلم را به عهده دارد، یعنی همان چیزی که فیلمنامه نویس یا فیلمساز بر دوش گرفته است.

5 سال پیش