کارشناسی
مترجمی زبان انگلیسی
دانشگاه آزاد اسلامی
2 سال پیش

هر کس از منظر خود و به نسبت ظرفیتش به موضوعات این جهان می نگرد . ارباب رجوعی داشتم که دربحبوحه نظرات مردم راجع به کرونا میگفت که : یه روزی میاد همتون میفهمید که این کرونا هم یه فیلم بیشتر نبوده . یاد اون داستانی افتادم که اسب یه کشاورز فرار میکنه همه میگن چه بد ، کشاورزه میگه شاید . فرداش اسب با ده تا اسب وحشی برمیگرده همه میگن چه خوب ، کشاورزه میگه شاید. فرداش پسر کشاورز موقع رام کردن یکی از اسبهای وحشی میافته و پاش میشکنه همه میگن چه بد و کشاورزه میگه شاید . فردای اون روز نماینده نظام وظیفه میاد همه پسرهای مشمول دهکده رو با خودش میبره سربازی به جز پسر کشاورز چون پاش شکسته بوده . همه میگن چه خوب دوباره کشاورز میگه شاید . خوب و بد بودن یا خیر وشر بودن موضوع با متر دست بشر قابل سنجش نیست . با در نظر گرفتن نقص نسبی دانش بشری در برخی از علوم نظیر علوم تجربی و نقص مطلق دانش بشری در برخی علوم دیگر نظیر مسائل متافیزیک ، کرونا یک موضوع چندوجهیه . برخی از انسانها جان خودشون رو از دست دادند . هوا تمیز شد ولایه اوزون ترمیم نسبی شد . خیلی از شرکتها ورشکست شدند وکارمنداشون بیکار . زمین نفس کشید و هیمنه ی ابرقدرتها شکست و .... . و اما  " الخیر فی ماوقع  " چرا که هیچ برگی بدون اذن خدا به زمین نمی افتد.   

2 سال پیش

سلام . درحالت کلی سبک یادگیری زبان در کودکان با سبک یادگیری زبان در بزرگسالان متفاوته . ضمن اینکه توانایی های اختصاصی هر فرد هم موثره . یک کتابی هست بنام روش تدریس زبان خارجی که جزء دروس تخصصی دانشجویان رشته زبان انگلیسیه . خوندن اون یه کم مشکله ولی خیلی مفید میتونه باشه . با یه جستجوی ساده توی اینترنت میتونین چکیده ی این کتاب و ده یازده فرضیه های مهم یادگیری زبان رو با بررسی آراء صاحب نظران بدونین . درحالت کلی چه یادگیری دستور زبان و چه یادگیری مکالمه در سنین پایین بصورت ناآگاهانه صورت میگیره در صورتی که یادگیری در بزرگسالان بیشتر بصورت آگاهانه هستش . یعنی باید وقت بذارین عمیق مقایسه کنین خودتون رو درمحیط زبان ودر فضای ارتباط  قراربدین چه بصورت فیلم چه مکالمه با دوستان چه خوندن کتاب و ... تا چهار مهارت اصلی یادگیری هر زبان تقویت بشه . یعنی اول باید شنیدار تون رو قوی کنین بعد روی کلام کار کنین . پله بعد مهارت خواندن و در نهایت مهارت نوشتن .