Loading...

آموزش کارکنان عبارت از بهبود نظام‌مند و مستمر شاغلین از نظر دانش‌ها، مهارت‌ها، توانائی‌ها و رفتارهای مورد نیاز شغلی است. برونداد این نظام به رفاه کارکنان کمک می‌کند و شرایط بهتری را برای احراز مقام بالاتر فراهم می‌آورد. ، ️ یکی از اصلی ترین انتقادات کارکنان به آموزش های سازمانی، برگزاری دوره های آموزشی‌ای است که محتوای آن بر اساس نیازهای شغلی فراگیران تهیه نشده است و یا قابل بکار بستن در محیط کار نیست. یادگیری زائد به بخشی از محتوای آموزشی ارائه شده گفته می شود که توسط فراگیر آموخته می شود اما قابلیت اجرایی در محیط کار را ندارد و عملکرد شغلی او را بهبود نمی بخشد. در واقع، یادگیری زائد نشان دهنده زمان و هزینه آموزشی است که هدر می رود. بر اساس مطالعه ای که موسسه CEB در سال 2014 انجام داده است، به طور میانگین 45 درصد یادگیری ها در صنایع مختلف زائد بوده است. چهار عامل اصلی یادگیری زائد عبارتست از: 1- انتقال ضعیف محتوای آموزشی 2- آموزش غیرهدفمند (در زمان یا برای افراد اشتباه) 3- ضعف در پیگیری فرآیند آموزش 4- آموزش غیرکاربردی و بدون ارائه راهکارهای درست..  ،


1