Loading...
دانشنامه

سلام سوالتون رو واضح‌تر می‌پرسید لطفا


0

ممنون از شما در خصوص نحوه قانون نویسی در خصوص رمز ارز راهکاری به نظر می رسد ؟ از آنجایی که در بستر خصوصی تولید می شود . دولتها چطور می توانند نظارت و تنظیم گری داشته باشند؟


0

مقدمه :‌ اول اینکه هروقت در مورد رمز‌ارزها خواستیم صحبت کنیم اول باید بریم سراغ پادشاه ( بیت‌کوین ) تا زمانی که بیت‌کوین هست صحبت در مورد بقیه معنی نداره. نتیجه‌نهایی : دولت‌ها هیچ کاری نمیتونن بکنن. تفسیر : ابتدا ی توضیحی بدم. وقتی در مورد رمز ارز‌ها صحبت میکنیم. داریم در مورد تکنولوژی صحبت میکنیم. تکنولوژی یه دنیای بدون حد و مرزه. در مورد رمز‌ارز ها اول باید بریم ببینیم چی شد که رمز‌ارزها اینقدر اهمیت پیدا کردن ( در واقع بپرسیم که چرا بعد از گذشت چند سال هیچ دولتی کامل اون رو به رسمیت نمیشناسه و اکثرا باهاش مخالفن ولی همه جای دنیا داره استفاده میشه ) پادشاه رمزارز‌ها بیت‌کوینه . فلسفه وجود بیت‌کوین اینه که بدون نیاز به شخص واسط ( دولت یا فرد ) بتونیم تراکنش‌های مالی مون رو انجام بدیم پس کاملا نامتمرکزه ( یعنی نه دولت و نه شخص خاصی ، تسلطی روی اون نداره ) - یه سری دستگاه ماینر توی کل دنیا روشن هستن که وظیفه این دستگاه‌ها اینه که تراکنش‌ها رو انجام بدن و پاداش بگیرن و هیچ دولت یا شخصی تسلطی روی اون نداره ... و نمیتونه اون رو از بین ببره یا وقفه‌ای توی کارش بندازه پس هیچکس در هیچ‌جای دنیا نمیتونه نظارتی داشته باشه ، یا حتی تراکنش‌هاش رو دستکاری کنه دولت‌ها میتونن با قوانین سختگیرانه مثل فشار مالیاتی شدید، روی معامالات رمز‌ارزها، مردم رو محدود کنن که در نتیجه مردم از این تکنولوژی به صورت کاملا مخفی استفاده میکنن و در واقع مردم رو وادار میکنن که دنبال راهی باشن که دور بزنن . ولی در نهایت مجبورن تسلیم بشن. در مورد فلسفه بیت‌کوین بیشتر بخونید . همونطور که گفتم دنیای تکنولوژی بی حد و مرزه پس طبیعیه که n تا رمز ارز داریم و هرکدوم از این رمز ارزها تکنولوژی خاص خودشون رو دارن و امکان داره هرکدوم از اینها به صورت کامل با یکدیگر متضاد یا مشابه باشن. پس باید هرکدوم رو به صورت جداگونه بررسی کرد. ولی به صورت کلی هیچ دولتی نمیتونه هیچ‌کاری در مقابلش انجام بده چون یکی از اصولش اینه که نامتمرکزه و بدون نیاز به هیچ شخص یا دولتی کارشو انجام میده پس قانونی هم نمیشه براش وضع کرد لااقل در حال حاضر که من هیچ آینده‌ای برای مخالفینش نمی‌بینم یا حداقل به ذهن من که نمیرسه یا جایی هم ندیدم که کسی خیلی صریح بتونه پیشنهادی در این مورد بده. به صورت خلاصه بیت‌کوین اومد که دست دولت رو از پول کوتاه کنه پس دولت تسلطی نمیتونه داشته باشه روش هرجایی هم بخواد محدودیت ایجاد کنه باید انرژی زیادی براش بذاره که عملا غیرممکنه.


0

شما معتقدید با توجه به فلسفه ظهور رمز ارزها هیچ نظارتی برای دولت ها وجود نخواهد داشت ؟ در حقیقیت رمز نگاری آنارشیستی حتی با الگوی رمز ارزهای سنتی هم فاصله می گیرد؟ در حقیقت افسار گسیخته می تواند به جلو برود؟ البته فشارهای مالیاتی یکی از ابزارهای کنترل هستند اما آیا می تواند خارج از کنترل پیشتاز دنیای کسب و کار باشد؟


0

البته من بالاتر واضح گفتم که صحبت کلی نمیشه در مورد رمز‌ارزها کرد ( یعنی باید دقیق مشخص کرد کدوم رمز ارز رو میگید ، اینا تکنولوژی هستن ، مثل اینه که ما ی سری سوال در مورد گوشی داشته باشیم که بستگی به مدل ، رم ، هارد و .... میتونه این پاسخ متفاوت باشه ، پس باید دقیقا مشخص بشه کدوم رو میگید ) من کل حرفام در مورد رمز ارز اصلی هست چون خیلی از چیزایی که میگم مثلا در مورد دوج کوین میتونه صدق نکنه یا در مورد ی ارز دیگه و .... در مورد کامنت آخر اینو متوجه نمیشم یعنی چی ( در حقیقیت رمز نگاری آنارشیستی حتی با الگوی رمز ارزهای سنتی هم فاصله می گیرد؟ ) اینو هم همینطور ( در حقیقت افسار گسیخته می تواند به جلو برود؟ ) یعنی چی دقیقا افسارگسیخته ؟‌ اگر منظور شما اینه که مثلا ی نفر قصد داره قاچاق کنه و برای این منظور خرید و فروشش رو اگر با بیت‌کوین انجام بده بدون اینکه تحت پیگیرد قرار بگیره بتونه معامله خلاف انجام بده ؟ بله می‌تونه و اگر کارشو درست انجام بده ( اصول رو رعایت کنه ) هیچکس هم نمیتونه ردیابیش کنه ( و این یکی از برگ‌های برندشه ) توی مدل سنتی مثلا در ازای این قاچاق باید یه پولی از ی حسابی به یه حساب دیگه انتقال پیدا میکرد یا یه زمینی یا ماشینی و ... که این‌ها احتمال ردیابی داشت ولی الان با بیت‌کوین به شرط رعایت اصول انتقال معامله راهی نیست. تراکنش‌های انتقال بیت‌کوین کاملا ناشناسه یعنی مثلا شما میبینی ی وقت ی تراکنش 170 میلیون دلاری با این توضیحات میاد بیرون ( from unknown wallet to unknown wallet ) - یعنی ی تراکنش از ولت ناشناس به ولت ناشناس https://whale-alert.io/transaction/bitcoin/879a2d574abe141c4a932767ec59302520f7b7dda5c59e9230d32dd51fcbe5ee


0

به عنوان مثال رمز ارز آنارشیستی منطبق با فناوری بایو متریک یک نمونه از آن هست که کاملا فارغ از رگولاتوری حاکمیت می تواند مبادله شود . افسار گسیخته به لحاظ میزان تولید و استخراج توسط ماینرهای خصوصی در اقصا نقاط دنیا رو به رشد و گسترش هست .


0

رمز ارز آنارشیستی یه مفهومه ؟‌یا ی رمز ارز واقعی؟ اگر رمز‌ارز واقعی هست لینک سایت یا وایت‌پیپرشون رو میفرستید


0

این چیزی که شما میگید یه ایدئولوژیه نه یه رمز ارز واقعی پس باید دنبال بحث فلسفی یا جامعه‌شناسی باشید تا فنی


0

ممنون میشم اینم دقیق تر توضیح بدید چون من واقعا نمیدونم چیه رمز ارز آنارشیستی منطبق با فناوری بایو متریک منطبق با فناوری بایومتریک یعنی چی ؟ یعنی دقیقا کاربردش چیه ؟‌ به صورت فارسی سلیس بگید برداشت‌تون رو


0

رمز آنارشیستی یک مفهوم هست که بر مبنای نظریه آنارشیستی مطرح می شود در واقع همان فلسفه وجودی بی واسطه بودن پول هست که شما بدوا مطرح کردید .


0

خوب پس رمز ارز نیست یه ایدیولوژیه ببینید شاخه‌های بحث زیاده بحث فنی بحث فلسفی - جامعه‌شناسی باید دقیقتر مشخص کنید. دولت‌ها از لحاظ فنی کاری نمیتونن در مقابلش انجام بدن - چون یکی از اضلاع وجودی بیت‌کوین اینه که بی‌صحابه، یکی بخواد صاحبش بشه یا قانون براش بذاره ، شدنی نیست. ولی از لحاظ فلسفی و جامعه شناسی میشه نشست ساعت‌ها و روزها و حتی ماه‌ها در موردش حرف زد ، هرکسی هم عقیده‌خودشو داره و در نهایت بنظرم توی بازار آزاد این موضوع هم خودش حل میشه حالا دیگه قوانین بازار آزاد منجر به وقوع ی جنگ بشه یا نشه مهم نیست ، در هرصورت این قضیه هم توی دلش حل میشه. چون ۸ میلیارد آدم تصمیم میگیره چی بشه نه یه دولت یا ی شخص منظور از تصمیم میگیره نه اینکه صرفا ی سیستم رای‌گیری باشه و چیز واضحی برای انتخاب باشه منظور اینه رفتار و مواجهه افراد با این تکنولوژی هست که در نهایت نتیجه رو مشخص میکنه


0

هیومنود : رمز نگاری بر مبنای بیومتریک فناوری بلاک چین به‌‌طورباورنکردنی حوزه‌های متعددی را درنوردیده و به صنایع مختلفی نفوذ کرده است. همین مسئله باعث شده است تا متخصصان بلاک چین تلاش خود را روی کاهش حداکثری پیچیدگی‌ها و موانع پیوستن و تعامل با این فناوری متمرکز کنند. یکی از دستاوردهای نوین این حوزه، بلاک چین هیومنود (Humanode) است که بر هویت بیومتریک کاربران بنا شده. این بلاک چین، انسان را نیز به‌عنوان عنصری از سازوکار بلاک چین دخیل کرده است. ورود و مشارکت در فضای بلاک چین در بسیاری موارد مستلزم کار با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند است. هیومنود سعی می‌کند با استفاده از شبکه‌‌ای رمزنگاری‌شده و بیومتریک این فرایند را تا حد زیادی آسان کند. زیربنای قدرتمند بلاک چین هیومنود، ساختمانی منحصربه‌فرد از داده‌های بیومتریک کاربران در اختیار دارد. این داده‌های زیستی می‌توانند شبکه مالی پایدار و ایمنی ایجاد کنند که علاوه بر با جذب کاربران جدید، دربرابر بسیاری از حمله‌های اینترنتی مبتنی‌بر جعل هویت نیز مقاوم باشد.


0

این رو دیدم سایتشو https://humanode.io/ و گیت‌هابش https://github.com/humanode-network/humanode این‌ها هنوز هیچکدومشون اونقدر توی جامعه پذیرفته نشدن که حتی بخوایم بهشون فکر کنیم کما اینکه بخوایم براشون قانون تصویب کنیم. این ها بیشتر به درد این سایت‌های خبری میخورن فعلا همه‌جا تمرکز روی بیت‌کوینه و اونه که بازی رو مشخص میکنه. صحبت کردن و انرژی گذاشتن جای دیگه تلاش بیهوده‌است.


0

‍پرسشی که مقدمتا مطرح شده ایده قانون نویسی و نظارت بر رمز ارز ها بود .شامل بیت کوین و مابقی رمز ارزها بود.


0

من سررشته حقوقی ندارم ولی چیزی که در مورد بیت‌کوین میدونم اینه که بیت‌کوین فلسفه وجودش ، یا دلیل خلقتش اینه که مردم بدون واسطه هر فرد یا نهاد ثالث، بتونن با هم معاملات‌شون رو انجام بدن. پس اگر راهی یا قانونی برای نظارت بر این مورد بذاریم اونوقت دیگه بیت‌کوین وجودش موضوعیتی نداره که اصلا بخوایم در موردش بحث کنیم. دیگه میشه یه چیز بی‌ارزش و از رده خارج .


0

ممنون از ارسال نظرتون


1

با سلام و ادب ،مطالعه شخصی نداشتم و اطلاعات در حد شنیده هاست اما حس مثبتی نسبت به این نوع ارز یعنی دیجیتالی ندارم خوشحال میشوم نکته مثبت و منفی آن را در شبکه اجتماعی اطلاع رسانی بفرمایید با تشکر


0

سلام باید قوانین مالیاتی بر آن ها اعمال شود


0

‍مدل قوانین مالیاتی در چه صورتی قابلیت اجرایی دارد؟


0

ساتوشی یه پولی درست کرده که مالیات نده ، حالا ما دنبال اینیم ی کاری کنیم برای این پول مالیات بدیم :)‌ این مسئله ریاضیه وقتی یه سری فرضیات مطرح میشه اگر اون فرضیات غلط باشه مسئله از اساس اشتباهه بیت‌کوین هدف و فلسفه‌اش این بوده ناشناس باشه ، غیرقابل کنترل باشه حالا شما بخوای این فرضیات رو عوض کنی کل مسئله ( اهمیت بیت‌کوین ) پاک میشه و دیگه پول باارزشی نیست و کسی هم دنبالش نیست


0

در کنار مزایایی که بیت کوین دارد قطعا معایبی وجود دارد راه برون رفت از معایب نظارت و کنترل هست پولشویی- تهدید امنیت عمومی - ایجاد شبکه های هرمی و ... نیاز به مداخله گری دولتها دارد یا ارائه الگوی مناسب که از وقوع این مسائل جلوگیری کند.


0

بیخیال!!!! مگه شما توی کدوم سیاره زندگی میکنید!!! که تهدید امنیت عمومی ندارید ، شبکه هرمی ندارید ، پولشویی ندارید ؟؟؟؟ ( شما همین مدت نگاه کنید انواع و اقسام کلاهبرادری‌ها و حتی سایت‌های شرط‌بندی با درگاه‌های بانکی داره انجام میشه - کانال جرجندی توی تلگرام رو ببینید بروز میتونید همه پرونده‌های پولشویی ، فعالیت‌های هرمی ، کلاهبرادری اینترنتی و .... رو بروز ببینید. ) الان پولشویی نمیشه؟ الان فعالیت هرمی نمیشه؟ الان قاچاق نمیشه؟ الان دزدی نمیشه؟ نظارت و کنترل روی بیت‌کوین امکان پذیر نیست اگر باشه دیگه بیت‌کوین ارزشی نداره.


0

در جایی که بیت کوین به عنوان پول نامشهود تبدیل به کالا یا ارز فیات میشود نیاز به نظارت دارد !


0
برای ارسال پاسخ شوید.