ساخت کروز کنترل تطبیق پذیر
از دانشجویان رشته مکانیک و الکترونیک در خصوص امکان ساخت کیت کروز کنترل تطبیق پذیر و طراحی آن جهت نصب بر روی یک خودروی داخلی سوال پرسیده می شود. لطفا چنانچه تجربه یا ایده ای دارید جهت هماهنگی با شماره ۰۹۱۲۳۹۴۱۸۵۸ مهندس عباسی تماس بگیرید. امکان همکاری در محیط دانشگاهی و برخورداری از خدمات پایه دانشگاه فراهم است. با تشکر
تحقیق در عملیات خودرو الکترونیک جستجو رادارامکان طراحی و ساخت کیت کروز کنترل تطبیقپذیر (Adaptive Cruise Control - ACC) برای نصب روی خودروهای معمولی وجود دارد، اما این کار نیاز به دانش تخصصی در حوزههای الکترونیک خودرو، سیستمهای کنترل، حسگرها و برنامهنویسی میکروکنترلرها دارد. ۱. اجزای مورد نیاز برای کیت ACC واحد پردازش مرکزی (ECU یا میکروکنترلر) مغز سیستم که اطلاعات حسگرها را پردازش کرده و تصمیمات لازم را اجرا میکند. میتوان از بردهایی مانند Arduino، Raspberry Pi، یا STM32 استفاده کرد. حسگرهای تشخیص فاصله رادار موج میلیمتری (24GHz یا 77GHz) برای اندازهگیری فاصله از خودروهای جلو. LiDAR یا سنسورهای اولتراسونیک برای بهبود دقت. اتصال به سیستم کنترل گاز و ترمز برای کنترل خودکار سرعت و حفظ فاصله، نیاز به دسترسی به ECU خودرو و امکان فرمان دادن به گاز و ترمز است. در خودروهای با دریچه گاز الکترونیکی (Drive-by-Wire)، این کار آسانتر است. برای خودروهای قدیمی، نیاز به طراحی محرک مکانیکی (Actuator) برای کنترل گاز و ترمز داریم. سیستم تشخیص خطوط (اختیاری برای بهبود عملکرد) استفاده از دوربینهای پردازش تصویر و الگوریتمهای بینایی کامپیوتری برای حفظ موقعیت در خط حرکت. رابط کاربری (UI) برای تنظیمات راننده نمایشگر دیجیتال یا اپلیکیشن موبایل بلوتوثی برای تنظیم فاصله و سرعت. دکمههای سختافزاری روی فرمان برای فعالسازی و غیرفعالسازی سیستم. ۲. طراحی و اجرای سیستم ACC مرحله ۱: جمعآوری دادههای حسگرها پردازش اطلاعات رادار و LiDAR برای تشخیص خودروهای جلو. تحلیل سرعت نسبی خودروهای اطراف و پیشبینی تغییرات فاصله. مرحله ۲: کنترل تطبیقپذیر سرعت اگر خودرویی در جلو باشد، سیستم باید سرعت را کاهش دهد. اگر مسیر باز باشد، سیستم باید سرعت را تا حد مجاز افزایش دهد. مرحله ۳: کنترل ترمز و گاز ارسال سیگنال به ECU خودرو یا فعالسازی مکانیکی پدالها. حفظ راندمان برای جلوگیری از ترمز و شتابگیریهای ناگهانی. مرحله ۴: تست و کالیبراسیون اجرای تستهای جادهای در شرایط مختلف برای تنظیم پارامترهای حساسیت. استفاده از شبکه عصبی و الگوریتمهای یادگیری ماشین برای بهبود عملکرد. ۳. چالشهای اجرایی و محدودیتها دسترسی به ECU خودرو برخی از خودروها اجازه دسترسی مستقیم به CAN Bus را نمیدهند. در این حالت، نیاز به ماژولهای جانبی داریم. هماهنگی با قوانین ایمنی هر تغییری در کنترل خودرو باید استانداردهای ایمنی را رعایت کند، در غیر این صورت، میتواند خطرناک باشد. هزینههای طراحی و پیادهسازی سنسورهای رادار و LiDAR هزینهبر هستند. استفاده از روشهای ارزانتر مانند حسگرهای اولتراسونیک ممکن است دقت را کاهش دهد. ۴. آیا ساخت کیت ACC ارزش دارد؟ برای پروژههای تحقیقاتی و دانشگاهی: بسیار مناسب است. برای خودروهای قدیمی که ACC ندارند: میتواند جذاب باشد. برای کاربرد تجاری: نیاز به تستهای گسترده و دریافت مجوزهای ایمنی دارد. اگر قصد طراحی یک نسخه اولیه (Prototype) دارید، میتوان از رادارهای خودروهای کارکرده، میکروکنترلرها و ماژولهای CAN Bus استفاده کرد.
0
1.برای ارتباط با سایر کاربران حتما باید عضو ویژه سازمان باشید.
2.برای استفاده مناسب در طول روز نباید تعداد درخواستهای زیادی ارسال کنید.
3.قوانین را رعایت کنید و به دوستان خود احترام بگذارید.
4. حداقل 3 حرف و حداکثر 300 حرف برای پستها و نظرات بنویسید.
راهنمای پشتیبانی
×در صورت فعالیت در شبکه اجتماعی سازمان، پروفایل و مطالبتان برای سایر کاربران نمایش داده خواهد شد.
همچنین در روز تولدتان از طرف بقیه کاربران پیام تبریک و امتیاز هدیه دریافت خواهید کرد.
مشاهده قوانین
فعالسازی حساب کاربری
جهت فعالیت در شبکه اجتماعی، لازم است اطلاعات حساب کاربری شما تأیید شده باشد
پس از تکمیل اطلاعات، ظرف ۲۴ ساعت حساب شما فعال خواهد شد.
عضویت ویژه
دسترسی نامحدود به کلیه خدمات سامانه به مدت ۱ سال
امکانات ویژه شامل: