برابری حقوق مهندسین با پزشکان در ایران
بنظر من واقعا الزامی به برابری نیست و این واقعا خیلی خوشبینانه است ولی می تونست اختلاف شون تنها 3یا 4 برابر باشه نه اینکه مثل حال حاضر که 10 تا 500برابر هست در واقع اگر سوالت یه گزینه دیگه داشت که تاکید به اختلاف عادلانه تر داشت کامل تر بود تا جایی من میدونم این اختلاف در پیشرفته ترین کشورهای دنیا به سختی به 3 برابر میرسه
5
به نظر من باید برابر باشد به این دلیل که کسانی که در دانشگاه های دولتی در حال تحصیل در رشته پزشکی هستند شغل انها اکثرا تضمین شده است اما کسانی که در دانشگاه های دولتی در حال تحصیل در رشته های مهندسی هستند اغلب و حتی حتما، هیچگونه تضمین شغلی ندارند.
5
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
این در حالی است که پزشکان حقوق های نجومی هم دریافت میکنند اما مهندسان با حداقل دستمزد کار خود را شروع میکنند.
6
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
دوستم دانمارک برنامه نویسی موبایل ( react ) کار میکنه ، میگه اینجا برنامهنویس ها بیشتر از پزشکهای عمومی حقوق میگیرن!
2
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
نکته اول : یک ضرب المثل انگلیسی هست که میگه اشتباه یک پزشک زیر خاک میره ، اشتباه یک مهندس روی زمین ها خراب میشود و باعث ویرانی میشود ، اشتباه یک معلم دنیا را به نابودی میکشاند .
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
نکته دوم : طبق قوانین ، مهندسین عمران ( تا جایی که من میدونم و سایر رشته های مهندسی خبر ندارم ) جزو محدود رشته هایی است که درصورت به وجود آمدن خسارت مالی یا جانی حتی پس از مرگ مهندسین ( اجرا ، نظارت ، طراحی ) خسارت دیده میتواند ادعای خسارت کند و حتی از وراث خسارت بگیره .
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
نکته سوم ( مرور یک خاطه از استید من ) : دکتر نوید خودحال از استید من میفرمودن به نقل قول از همکارشون که به این مشکل بر خورده بود ، حدود سال 89 یا 90 یک آقایی میرن خواستگاری یک خانمی این خانم به ایشون جواب رد میدن . میره چند هفته بعد کل اهالی اون ساختمان مسمومیت پیدا میکنن میبرنشون بیمارستان و پلیس شک میکنه به این قضیه و دستور میدن که از هه آزمایش بگیرد علت مسمومیت چی بوده . بعد از اعلام نتایج آزمایش و تحقیقات کاشف به عمل میاد که اون آقایی که رفته بوده خواستگاری خیلی بر خورده بوده بهش و میاد داخل منبع آبی که در طبقه همکف بوده و محصور نشده بوده ( طبق قوانین باید توسط دیوار یا نرده و در قفل شو بگونه ای محصور شود که دسترسی به آن آسان نباشد ) سیانول ریخته بوده تا این خانواده رو به قتل برسونه ولی حجم بالای آب منبع مانع از این اتفاق شده . که داد گاه برای مهندسین اون پروژه که یک بی توجهی ساده کردند و خطای سازه ای یا کم کاری نبوده در اون سال ها حکم یک میلیارد و هشت صد ملیون تومان جریمه + ابطال مهر نظام مهندسی نوشتن .
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
نتیجه گیری من به شخصه : الزاما کاری باید دست مزد بیشتری بگیره که مسئولیت بیشتری داره ، سختی کار بیشتری داره ، ارزش کار بیشتری داره . درسته مهندسین جان افراد مستقیما دستشون نیست برای نجات دادن ولی در یک ساختمان 4 طبقه با فرض هر واحد 4 نفر ، میتونه زندگی 16 نفر بصورت بصورت مستقیم برای به خطر افتادن دست مهندسین باشه مجتمع های خیلی بزرگ هم که بماند ، حالا وضعیت خودرو سازی کشورو میبینید پس مهندسین مکانیک همینطور ، مهندسین برق همین طور و ...
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
اینکه در حق جامعه مهندسی ظلم های کثیری رخ میدهد شکی نیست ، پزشکان مدعی زحمات در طول تحصیل خود هستند و اگر کسی ارزش تفکر و تحلیل های یک مهندس را درست درک کند قطعا بهای بالاتری نسبت به پزشکی خواهد داشت.
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
در اکثر کشور خارجی حقوق مهندسین بیش از پزشکان در نظر گرفته میشه و جامعه ی مهندسین ارزش خاصی در اون کشور دارن،ولی متاسفانه در کشور ما اینچنین اتفاق نمیفته!
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
در کشورما روز مهندس را به پزشکان تبریک میگن ، چون بجز درآمد آمپول زدن و قرص فروختن در اوقات فراقتشون خریدوفروش ملک و تخریب تاکید و ساخت آپارتمانهای چندطبقه شده
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
میان خلبان و سازنده هواپیما رجحان با کیست این تابیر پارادوکس ذو حدین و ترجیح بلا مرجح است چه سوال عجیبی ... حقوق هر کس باید حد اقل نیاز های وی را بر آورده کند چه رفتگر و پاکبان چه ریسس محترم جمهوری باشند و یا نماینده مجلسین
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
من موافق برابری کامل حقوق مهندسین و پزشکان نیستم، زیرا مسئولیتها، میزان تحصیلات، تخصص و شرایط کاری پزشکان معمولاً بسیار متفاوت و پیچیدهتر است. پزشکان با جان و سلامت انسانها سر و کار دارند و این مسئولیت بزرگ نیازمند دانش، مهارت و تجربه بیشتری است که باید در حقوق آنها بازتاب یابد. البته این به معنای بیعدالتی به مهندسین نیست؛ بلکه باید تفاوت معقول و منطقی در حقوقها وجود داشته باشد که انگیزه و رضایت هر دو گروه حفظ شود
0
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید:
1.برای ارتباط با سایر کاربران حتما باید عضو ویژه سازمان باشید.
2.برای استفاده مناسب در طول روز نباید تعداد درخواستهای زیادی ارسال کنید.
3.قوانین را رعایت کنید و به دوستان خود احترام بگذارید.
4. حداقل 3 حرف و حداکثر 300 حرف برای پستها و نظرات بنویسید.
نمایش تصویر
راهنمای پشتیبانی
×در صورت فعالیت در شبکه اجتماعی سازمان، پروفایل و مطالبتان برای سایر کاربران نمایش داده خواهد شد.
همچنین در روز تولدتان از طرف بقیه کاربران پیام تبریک و امتیاز هدیه دریافت خواهید کرد.
مشاهده قوانین
فعالسازی حساب کاربری
جهت فعالیت در شبکه اجتماعی، لازم است اطلاعات حساب کاربری شما تأیید شده باشد
پس از تکمیل اطلاعات، ظرف ۲۴ ساعت حساب شما فعال خواهد شد.
عضویت ویژه
دسترسی نامحدود به کلیه خدمات سامانه به مدت ۱ سال
امکانات ویژه شامل:
عضویت ویژه
دسترسی به امکانات فوقالعاده
میدونستی اگر این عضویت ویژه رو بگیری...
|
کارت دانشجویی بینالمللی
(اگر دانشجو هستی)
۱۶ یورو (۱۳ یورو نسخه دیجیتال + ۳ یورو نسخه فیزیکی)
|
|
|
۱۶ دوره آموزشی + ۱۰ ترم انگلیسی Hi English
۲۴ میلیون تومان
|
|
|
مشاوره و ثبت شرکت
۳ میلیون تومان
|
|
|
تخفیفهای VIP
نامحدود
|
مدیریت افراد محدودشده
درحال بارگیری لیست افراد محدودشده...
مدیریت نظر
لطفاً برای این نظر یک گزینه انتخاب کنید: