Loading...

(آکر) وفاداری به برند را دلبستگی یک مشتری نسبت به یک برند تعریف می‌کند. مصرف‌کنندگان وفادار تمایل دارند به محصولات برنددار پول بیشتری بپردازد زیرا احساس می‌کنند که این نوع محصولات نسبت به سایرین برای آن‌ها ارزش بیشتری ایجاد می‌کند. قصد خرید مجدد نیز نشانگر وفادارای به برند است. (آکر)

عملیات ورزشی و حوادث ناشی از آن، مشروط بر اینکه سبب حوادث، نقض مقررات مربوط به آن رشته ورزشی نباشد و این مقررات هم مغایر موازین شرعی نباشد، جرم محسوب نشده و قابل مجازات نیست

مسئولیت اخلاقی و مسئولیت حقوقی: _مسئولیت اخلاقی: اینست که انسان در برابر وجدان خویش پاسخگوی خطای ارتکابی خود باشد _مسئولیت حقوقی: مسئولیتی است که در قانون ذکر شده است و بر دو قسم است: مسئولیت کیفری (جزایی) و مسئولیت مدنی

رضایت مندی مشتری: عبارت است از احساسات خوشایند یا ناخوشایند شخص که از مقایسه عملکرد ذهنی وی در قیاس با انتظارات او ناشی می شود

اثبات دوپینگ مسئولیت احراز تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ برعهده سازمانهای مبارزه با دوپینگ میباشد. اثبات حقایق مربوط به‌تخلفات از قوانین مبارزه با دوپینگ میتواند به‌وسیله هر روش قابل اعتمادی از جمله اعتراف ورزشکار باشد. روش های غیرمجاز: افزایش انتقال اکسیژن دستکاری های شیمیایی و فیزیکی دوپینگ ژنی

اثرات اجتماعی حضور در میادین ورزشی: _دستیابی به موفقیت‌های بالاتر - داشتن اعتماد به نفس بیشتر - ارتباط برقرار کردن با مدرسه - داشتن روابط محکم‌تر - داشتن دوستان بیشتر در مدرسه - داشتن ارتباطات خانوادگی بهتر - رفتارهای خطرناک کمتر - انجام فعالیت‌های داوطلبانه بیشتر

منابع انسانی مربوط به حقوق ورزشی عبارتند از: _قاضی ورزشی _وکیل ورزشی _اعضای کمیته انضباطی _کارشناسان _مشاوران حقوق ورزش _استادان حقوق ورزشی

انواع مراجع رسیدگی کننده در حقوق ورزشی: _محاکم (دادگاه) _داوری (حکمیت) _هیئت حل اختلاف _کمیته انضباطی

منظور از حقوق ورزشی مجموعه مقرراتی است که بر تمامی امور ورزش حاکم است، اعم از ورزشکاران، مدیران فنی، تماشاگران، مدیریت های ستادی ورزش، پزشکان ورزشی، سازندگان لوازم ورزشی و فروشندگان لوازم ورزشی و کارکنان سازمان های ورزشی. به عبارت دیگر، حقوق ورزشی یعنی مجموعه قواعد و قوانین حاکم بر کل ورزش.