کارت بین‌المللی (عضویت ویژه)

نظر-حامد-فیاضی-نژاد-در-مورد-بخش-مهندسی-صنایع-دانشگاه-آزاد-اسلامی


درودبرشما وقت بخیر بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج هستم. مدت زمان تحصیل من از سال 1399 تا 1403 بوده است. سطح علمی این دانشگاه بسیار بالاست. اساتید باتجربه و بادانش در این دانشگاه تدریس میکنند. فضای قالب در کلاس های درس ، بسیار علمی و پرنشاط هست. به این دلیل فضای سرد و خشک تدریس وجود ندارد و همه با اشتیاق در این کلاس ها شرکت میکنند. من رشته مهندسی صنایع را در مقطع کارشناسی انتخاب کردم. این رشته بسیار برام ارزشمند بود ، در این رشته شما به واسطه واحدهایی که ارائه می‌شود ، می‌توانید دید سیستمی به خیلی از مسائل پیداکنید. تیم خودتون رو در کارآینده تون تشکیل بدید. پروژه های مختلفی بگیرید و به عنوان برنامه ریز و کنترل پروژه باتوجه به مهارت هایی که در این رشته یادگرفتید ، مشغول به کار شوید و همچنین به دلیل اینکه مهندسی صنایع تنها رشته مهندسی است که درهمه رشته های مهندسی نفوذ پیدا کرده ، شما تنوع زیادی از بابت شغل آینده تان خواهد داشت که بسیار ارزشمند است. مهم ترین واحدهای این درس ، مدیریت و برنامه ریزی کنترل پروژه طراحی ایجاد صنایع و صنعتی بهره وری برنامه ریزی تولید کنترل کیفیت شبیه سازی نگهداری تعمیرات هستند. دانشکده های مختلفی در این دانشگاه وجود دارد. قدیمی ترین دانشکده ، دانشکده ادبیات و روانشناسی هست. این دانشگاه قرارداد هایی با شرکت های مختلف کشور دارد و جهت کارآموزی دانشجویان به واسطه دانشگاه به شرکت و کارخانه که میخواهند جذب میشوند و میتوانند کارآموزی خود را آنجا بگذرانند. همچنین فرصت استخدام شدن در آن کارخانه بعداز کارآموزی را هم دارند. دراین دانشگاه سمینارهای مختلفی با دعوت ازکارآفرینان و مدیران مهم کشور برگزار میشود. همچنین بازدید های علمی از کارخانه و شرکت های مختلفی از قبیل زرماکرون ، فرمند، استام صنعت (گروه صنعتی اعظام) و ... به عمل می آید. فضای دانشگاه بسیار زیبا و پاییز و زمستان بسیار دلنشینی دارد. دراین دانشگاه به دلیل موقعیت آن سربالایی های زیادی دارد که میتواند مناظر خاصی جهت عکاسی بعد از کلاس ها به شما بدهد. مسافت بین دانشکده ها زیاد است و به این دلیل ایستگاه خط واحد و دو دستگاه سرویس خط واحد فعال درنظر گرفته شده که شما را رایگان به دانشکده ایی که میخواید میبرد. شهریه دانشگاه در سال 1399 بنظرم شهریه نسبتا مناسبی بود. اما باتوجه به رشته های مختلف شهریه ها تغییر میکرد. دراین دانشگاه ، خوابگاهی برای دانشجویان وجود ندارد و اکثرا دانشجویان بومی شهرستان کرج یا از شهرستان تهران هستند. دراین دانشگاه سلف غذاخوری درنظر گرفته شده که بنظرم غذای مناسبی درآنجا سرو نمیشود. هردانشکده کتابخانه مخصوص خودرا دارد که برای مطالعه بعد از کلاس و زمان بین کلاس ها میتوان استفاده کرد. این دانشگاه از یک در اصلی و دو در فرعی برخوردار است و همچنین در رابطه با رفت و آمد هم اگر ماشین شخصی دارید میتوانید در پارکینگ دانشگاه که متشکل از دو پارکینگ هست استفاده کرده و هزینه معقولی دارد و به صرفه است. اما اگر وسیله شخصی ندارید میتوانید از اتوبوس خط واحد استفاده کرده که معمولا شما را با توجه جایی که زندگی میکنید به در اصلی دانشگاه ببرد.