Loading...

به نام آنکه جان را فکرت آموخت 

سلام، علیرضا باقرزاده فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری دانشگاه خوارزمی هستم.

جو دانشکده
استادهای عمران، در دانشگاه به سخت‌گیری شهرت دارند و به نظر من سخت گیری قطعا موردی پسندیده و لازم است.
ارتباط دانشجویان با یکدیگر را بسیار گرم و صمیمی ارزیابی می‌کنم و ارتباط دانشجویان با اساتید هم همین طور و بالعکس؛ به نحوی که اساتید شماره‌های تلفن همراه شخصی خود را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند و پاسخ گوی سئوالات دانشجویان هستند.

محل برگزاری کلاس‌ها
محل برگزاری کلاس‌ها بسته به گرایش شما در کارشناسی ارشد متفاوت است، مثلا در مهندسی عمران که من شناخت دارم، کلاس‌های 3 گرایش در تهران و 3 گرایش دیگر در کرج برگزار می‌شود. کلاس‌های گرایش راه و ترابری در کرج برگزار می‌شود.

امکانات دانشکده
دانشکده کرج بسیار وسیع است و از لحاظ کیفیت کلاس‌ها در سطح بسیار خوبی قرار دارد. کلاس‌های ارشد برای هر دانشجو میز و صندلی دارند، اما دانشکده‌های خوارزمی  تهران دارای شرایط بسیار متفاوتی بود و از لحاظ کیفیت کلاس‌ها در شرایط ضعیفی است.

وضعیت دانشگاه از لحاظ امکانات آزمایشگاهی راه و ترابری در شرایط ضعیفی قرار دارد به طوری که اگر به روسازی علاقه مند باشید قطعا باید آزمایش‌هایی در آزمایشگاه‌های بیرون انجام بدهید، ولی اگر به کارهای ترافیکی و ایمنی علاقه مند باشید که احتیاجی به آزمایشگاه ندارد اساتید مجربی در این بخش‌ها وجود دارد.

درباره استادان رشته
برای مباحث ترافیکی دکتر شیرگیر و مباحث ایمنی دکتر فلاح کار می‌کنند که هر دو عزیز واقعا به این مباحث مسلط هستند. استاد روسازی دانشگاه هم فعلا در خارج از کشور به سر می‌برند و برای روسازی دکتر حاجی کریمی بعنوان استاد مدعو حضور دارند، ایشان استاد پاره وقت دانشگاه امیرکبیر هم هستند و بر روی بحث روسازی تسلط بسیار خوبی دارند. 

سطح علمی دانشکده
دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خوارزمی در رتبه بندی تایمز در جایگاه 800-601 قرار دارد که به نظر من قطعا پتانسیل بیشتری دارد و با مدیریت بهتر می‌توان این رتبه را به زیر 300 کاهش داد.

به نظر من مشکل اساسی دانشکده فنی و مهندسی اختصاص کم بودجه و کمبود تجهیزات آزمایشگاهی است. در دو سال 97و98 که اطلاع دارم، دانشکده فنی و مهندسی به‌عنوان دانشکده برتر دانشگاه خوارزمی انتخاب شد و همین مورد گویای پتانسیل بالای دانشجویان و اساتید فنی و مهندسی دانشگاه است.

فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه را هم خوب ارزیابی می‌کنم. 

توصیه به دانشجویان
به دانشجویانی که علاقه‌مند به این رشته هستند توصیه می‌کنم که قطعا قبل از انتخاب رشته، فیلد کاری خود را مشخص کنند. این مورد در تحصیلات تکمیلی نقش بنیادین دارد. در راه و ترابری همان طور که ذکر کردم 3 فیلد کلی برای موضوع پایان نامه وجود دارد. مباحث ترافیکی و ایمنی و روسازی. من هم قبل از انتخاب رشته و کلاً هنگام مطالعه برای کنکور، موضوع پایان نامه و محدوده آن را مشخص کردم. همین مورد بسیار در زمانم صرفه جویی کرد و من را نسبت به بقیه دانشجویان جلوتر انداخت.

در پایان برای همه عزیزانی که علاقه مند به این رشته هستند آرزوی موفقیت می‌کنم و به این عزیزان می‌گویم که این رشته یکی از خداپسندترین رشته‌هاست چرا که راهسازی و در کل ایجاد مسیری برای مردم اجر بسیاری نزد خداوند دارد و شما با این رشته می‌توانید به میلیون‌ها انسان خدمت کنید. امید که با بهبود شرایط اقتصادی کشور مهندسان از این تنگنا خارج شوند و برای این مرز و بوم فعالیت کنند و دین خود را نسبت به مردم ایران زمین ادا کنند.  ان شا الله


0