درباره رشته
مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما رشته ای تخصصی است که تنها در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری بصورت آموزش دولتی تدریس می شود.

.بنده در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری به تحصیل این رشته مشغول هستم

محتوای آموزشی این رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته بسیار مشابه دروس مهندسی هوافضا بوده و جنبه ی کارگاهی آن بشدت کمتر از مقطع کاردانی همین رشته است.

جو دانشکده
جو آموزشی دانشکده بشدت سختگیرانه بوده و در تربیت و فارغ التحصیل نمودن دانشجویان سختگیری بسیاری می شود. ارتباط دانشجویان و اساتید به رغم کسب نمره های دور از انتظار از اساتید گرامی خوب بوده و البته برخی از اساتید هیئت علمی دانشکده بشدت باسواد، صمیمی و دقیق می باشند.
تعداد کم دانشجویان به دلیل تک دانشکده ای بودن و محدودیت جذب دانشجویان از طریق آزمون سراسری باعث می شود با دانشکده ی تقریبا خلوتی روبرو شوید
.

محل برگزاری کلاس‌ها
کلاس های دانشکده در ساختمان آموزشی واقع در مجموعه که در کنار فرودگاه بین المللی مهرآباد واقع شده است برگزار می شود.

امکانات
امکانات کلاس های درس مناسب بوده و از امکان آموزش چند رسانه ای بهره می برند.
لابراتور آموزش زبان دانشکده دایر بوده و گاه مورد استفاده دانشجویان قرار می گیرد
.
وجود پیکره یک هواپیما در حیاط اصلی و یه موتور جت در سالن اصلی فضای دانشگاه را برای دانشجویان تعمیر و نگهداری بشدت مناسب جلوه می دهد
.

از کمبودهای اصلی دانشگاه وجود یک انجمن رابط صنعت و دانشگاه است که خطوط هواپیمایی را با دانشجویان رشته های هوانوردی متصل و مرتبط کند و جذب دانشجویان به صنعت را ساده تر و عادلانه تر نماید.

انجمن‌ها
انجمن های دانشگاه چندان فعال نمی باشند و بیشتر مرکز مشاوره دانشگاه فعالیت های جنبی فرهنگی محدودی دارد.

 


0