Loading...

سلام به همه دوستان. من ورودی مهرماه سال 98 دانشکده آموزش‌های الکترونیک دانشگاه شیراز هستم. چون روش آموزش در دانشکده ما برپایه غیرحضوری درنظرگرفته شده است بچه‌های دانشجو دیگر با معضلی بنام سرویس رفت وآمد، دوری مسافت، خوابگاه و امکاناتش دست و پنجه نرم نمی‌کنندو این یک رقابت نسبی به نسبت سایر دانشکده‌ها می‌باشد. البته این موضوع مانع از این نمی‌شود که همکلاسی‌ها در طول سال تحصیلی در محل دانشگاه حضور نیابندو با هم ملاقاتی نداشته باشند. هر ورودی برحسب هماهنگی‌هایی که با خودشان دارند بعد از کاهش محدودیت‌های دوران کرونا هرماه یک یا دو جلسه در یک مکان فرهنگی یا تفریحی دور هم جمع می‌شوند و اوقات خوشی با هم سپری می‌کنند. و در صورت وجود مشکل در روند تدریس درسی یا مشکلات تحصیلی بین خودشان با مراجعه به مسئولین دانشکده و ملاقات با آنان درکمال متانت سعی در رفع آن مشکل برمی آیند و الحق و الانصاف مسئولین دانشکه الکترونیک دانشگاه شیراز هم بسیار صمیمی و دلسوزانه و پیگیر راهنمایی‌های لازم به ما دادند و در کل راهنما و همراه خوبی برای ورودی‌های 98 از آنان شاهد بودیم. در این دوسال اخیر بخاطر شرایط کرونا امکان گردهمایی سراسری دانشجویان و ایجاد شرایطی برای استفاده از خدمات رفاهی و تفریحی دانشگاه وجود نداشت اما امیدوارم با کاهش این محدودیت‌ها، فراخوانی‌های انجمن‌های دانشجویی شرایط را برای استفاده دانشجویان از امکانات رفاهی دانشگاه فراهم آورد. البته این نکته قابل ذکر است که در چندماه اخیر انتخابات دانشجویی برای انتخاب نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی به پایان رسیدو نمایندگان دانشجویان با ارتباط با دانشگاه و مسئولین مربوطه درحال برنامه ریزی برای شروع رویدادهای سالانه و مناسبت‌های دانشگاهی و ملی هستند. توصیه من به دانش اموزان علاقمند به حوزه گردشگری این است که بدون هیچ نگرانی از آینده شغلی نسبت به انتخاب این رشته اقدام کنند چون این رشته هم یکی از نیازهای ضروری جامعه را پوشش می‌دهد و در زمینه‌های بسیاری از موقعیت‌های شغلی برخوردار است و هم اینکه یک رشته درسی بسیار مهیج و جالبی است. مطلب آخر اینکه از آن‌جایی که گردشگری یک مبحث علمی میان رشته‌ای است، بسیاری از مباحث و دروس گوناگون در مقطع دبیرستان می‌توانند زمینه‌ساز موفقیت در این رشته تحصیلی باشند. دروسی مانند تاریخ، جغرافیا، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، آشنایی با طبیعت و علوم طبیعی، زبان‌های خارجی، باستان‌شناسی، معماری، کشاورزی و … می‌توانند زمینه‌های خوب و مطلوبی در راستای توسعه‌ مهارت‌های فردی دانش آموزان بازی کنند تا با ورود به این رشته در دانشگاه سرعت عمل و رشد و توسعه فرد سریع‌تر نسبت به سایرین اتفاق بیفتد. البته اطلاعات عمومی در زمینه‌ کشورها و تاریخ ملل و فرهنگ جوامع یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای اساسی است که می‌تواند در آینده شغلی افراد در بخش گردشگری سبب تمایز فردی و توسعه برند تجاری آنان نیز شود.